17 år och vill tjäna pengar utan att skaffa ett jobb, hur?
Hej.
Vill först berätta att anledningen till att jag inte kan skaffa ett riktigt jobb är för att jag går i skola och dessutom har ett kasst CV (sommarjobbat en enda gång) så jag kommer få ett skratt i ansiktet om jag går runt och söker jobb nu.
Men iallafall, jag behöver tjäna en del pengar tills juni 2016.
Att sälja tidningar och få pengar beroende på hur många tidningar jag sålt är omöjligt. Bor i ett område där majoriteten är invandrare som inte kan svenska och därför inte köper svenska tidningar..
Men om man kan sälja tidningar och få lön (även om det är dålig lön) oavsett hur mycket man säljer, utan att jag ska behöva knacka på dörr utan endast ge tidning till varje lägenhet/hus så hade jag tackat ja.
Att gå ut med någons hund eller passa dennes barn låter jättekul, men jag förstår inte riktigt vem som skulle våga ge en okänd 17 åring ansvaret för sitt barn eller sin hund?
Sälja saker på blocket eller liknande låter också som en bra idé.. om jag hade haft något som är värt att sälja.
Jag får förresten mitt studiebidrag, men har räknat att jag endast kan spara 600/400 kr beroende på månad, då resten går till mobilen (betalar varje månad för min mobil). Och det kommer inte räcka tills juni.
Så det känns rätt hopplöst men jag behöver verkligen pengarna, men vet inte riktigt vad jag ska göra? Har ni tips? Jättetacksam..