Inlägg från: jagärjagvemärdu |Visa alla inlägg
  • jagärjagvemärdu

Får man välja abortmetod?!

Du ska få välja om du vill! Jag märkte av min graviditet tidigt och sökte hjälp på kvinnokliniken pga hur dåligt jag hade mått i en veckas tid. Då var jag BIM+2 alltså väldigt tidigt. Bokade in en medicinsk abort först (i vecka 5 eller 6) men sedan ringde jag och sa att jag hade bestämt mig för att göra en kirurgisk i stället och gjorde en i vecka 9. Rekommenderar det. En väninna gjorde medicinsk och blödde i 6-7 veckor efter och hade jätteont. Jag blödde i 2 dagar. Ville inte gå igenom en medicinsk pga att jag tyckte det kändes för jobbigt.

• jagärjagvemärdu
    Anonym (Greta) skrev 2015-11-10 20:21:27 följande:

Jag har ett gott råd till dig eftersom du aldrig vill skaffa barn: sterilisering. Sagt i all välmening och jag tycker att det är något du borde fundera över.

Skulle tolka TS nick 1992 som om hon är född 92 alltså 23 år, tror man måste vara minst 25 för att sterilisera sig.
  • jagärjagvemärdu
    Anonym (Greta) skrev 2015-11-11 06:45:08 följande:
    Ah, så långt tänkte jag inte men det har du naturligtvis rätt i. OM hon nu vill sterilisera sig måste hon tyvärr vänta två år.
    Sen kan man ju ändra sig väldigt mycket, om man inte vill ha barn när man är 23 så kan det ju ändras tills man är 30 kanske :)
Svar på tråden Får man välja abortmetod?!