• kkariins

Tidigt ultraljud, vad ser man

Hej!

Jag ska på ett tidigt ultraljud imorgon då jag haft ont i magen längre tid och är orolig (första barnet).

Är 8+5 imorgon och undrar lite vad man ser då på ultraljudet?

• Svar på tråden Tidigt ultraljud, vad ser man
  • Zchimla

Skulle tro att du ser en bild som en jordnöt och ett pickande hjärta

• Schmanvändarschnamn

Jag tror du kommer se ganska mycket! Jag var på tidigt ultraljud i 7+6, och då syntes både armar och ben och formen på huvudet. Det var otroligt häftigt och jättestor skillnad mot t.ex. sjätte veckan då det bara såg ut som en liten geléböna.

• Milleman

Jag gjorde ett i v 10 och det såg ut som en klump i mina ögon. Barnmorskan kunde dock peka ut huvud, käke och en arm. Det viktigaste var att få se hjärtat ticka.

• Penguinlover

Vecka 8 såg vi en böna där bara hjärtat rörde sig och vecka 11 en liten nalle som viftade på armar och ben.

• kkariins

Tack för era erfenheter och vad ni har sett! Spännande att de är lite olika för alla, men som sagt viktigaste är ju att hjärtat tickar :)

Åh va kul att vi är lika långt gångna! :)

• gruvan

Jag har gjort vul i v 7+2 och v 8+6. Första gången såg jag tydligt huvud, kropp och ett tickande hjärta. Andra gången en grå/vit klump med nåt som rörde sig i mitten (hjärtat). Det tidigare vulet var alltså mycket tydligare än det andra så det beror på var man gör undersökningen (jag gjorde dem på olika ställen) och hur bra kameran är. Men du kommer se hjärtat iaf och det är viktigast!

• kkariins
    Schmanvändarschnamn skrev 2015-11-09 16:13:17 följande:

(Är 8+6 idag, så vi är ju förresten nästan lika långt gångna, vad kul!)

En sak jag undrar om sen ultraljudet (såg armar,ben,hjärtat osv.), hon sa innan jag var i 8+4 men då mätte den till att jag var i v9.

Längst ner på ultraljudsbilder stod det 9w0d betyder de v10 (9+0) eller v9 (8+0)??

Förstår inte å fick ingen förklaring av henne :o
Svar på tråden Tidigt ultraljud, vad ser man