• HenryIronstead

Segar FL-sajten ner på din dator också? Har du märkt av de små "Läser in..." ,"Väntar på..." meddelandena?

Gör som pollen säger tack Skål

Okej.
    Såhär var det för mig ikväll.

"Väntar på Google-analytics.com"

"Väntar på research-traffic.se"

"Väntar på apis-google.com"

"Väntar på platform.twitter.com"

"Väntar på syndication...nånting"

"Väntar på snapwidget.com"

"Väntar på SSL-sifomedia.se"

"Väntar på familjeliv-se" <- obs ett streck, ej punkt!

"Väntar på richmetrics.com"

"Läser in fusion.familjeliv.se

FL-ansvariga. Kan ni vänligen tala om för mig.
    VAD sjutton är snapwidget? Vad är richmetric? Vad fasen är platform-twitter, vi använder inte twitter på FL? Vad fasiken är ssl-sifomedia? Någon undersökning? Varför kör ni fusion?

Och VARFÖR behöver ni så många research-verktyg/tillägg? research, apis-google, analytics, metrics, sifo.... Snälla. Lägg av med detta så kanske vi slipper denna ständiga väntan.

Jag fick byta browser. Jag har en ny firefox. DEN KRASCHADE. HELA TIDEN. IT DEAD. Nu kör jag Opera och det fungerar en aning bättre.

En tekniker får mer än gärna PM:a mig med info eller skriva i tråden. Tack!

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Segar FL-sajten ner på din dator också? Har du märkt av de små "Läser in..." ,"Väntar på..." meddelandena?
  • Aniiee

Jag säger som jag alltid säger. Jag har nästan aldrig problem med FL-siten. På natten kan den sega ned, och det är lite störigt att ha upp en sida på 8 sekunder istället för 8 milisekunder, men annars har jag inga som helst problem, och har eg aldrig haft. 

Vad det beror på vet jag inte, men jag tippar på extremt snabbt internet, fuskbygge till dator och adblock i skön förening. 

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • HenryIronstead

Tack för svar, Aniiee!

Jag kör jämt med adblock men jag sitter på en dator som en gång i tiden var ruskigt snabb men nu...

Jag är säker på att problemet beror på de nya (?) ikonerna uppe t h.

med tanke på google, twitter, meddelanden.

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Aniiee

Och för att svara dig på lite andra frågor:

VAD sjutton är snapwidget? Ett instagram-verktyg

Vad är 
    richmetric? Infotracker, alltså ytterligare ett researchverktyg

Vad fasen är platform-twitter, vi använder inte twitter på FL? Det finns twitterknappar (dela till twitter) på FL, så, jo, twiter används på FL. Av vem vet jag dock inte....

Vad fasiken är ssl-sifomedia? Statistikinsamlare (mer researchverktyg)

• Aniiee
    HenryIronstead skrev 2015-11-10 00:02:45 följande:

Tack för svar, Aniiee!

Jag kör jämt med adblock men jag sitter på en dator som en gång i tiden var ruskigt snabb men nu...

Jag är säker på att problemet beror på de nya (?) ikonerna uppe t h.

med tanke på google, twitter, meddelanden.

"Var snabb" won't cut it =P
  • HenryIronstead
    Aniiee skrev 2015-11-10 00:05:19 följande:
    "Var snabb" won't cut it =P
    Haha nä jag vet, måste ut och jaga ny antagligen. Synd att man inte bara kan göra sin befintliga snabbare men det är krångligt och lika kostsamt som en ny ju.
    Har snabbt bredband så det är säkert datorn som felar. Men ändå. Det är nästan bara FL som segar ner till ett STOPP, av alla sajter.
  • Aniiee
    HenryIronstead skrev 2015-11-10 00:12:32 följande:
    Haha nä jag vet, måste ut och jaga ny antagligen. Synd att man inte bara kan göra sin befintliga snabbare men det är krångligt och lika kostsamt som en ny ju.
    Har snabbt bredband så det är säkert datorn som felar. Men ändå. Det är nästan bara FL som segar ner till ett STOPP, av alla sajter.
    Har du en laptop så är det knivigt att snabba upp den, har du en stationär så är det verkligen inte svårt och inte dyrt heller. Eller, ja, beror ju på ens krav, lite. Skulle jag vilja ha min dator snabbare så skulle jag antingen köpa ett par nya delar för 4000-5000 eller köpa en helt ny dator för 30 000, om jag ska ha samma standard som mitt fuskbygge.

Andra håller dock med dig om att FL är onödigt segt, det vet jag, det har diskuterats många gånger förr. Jag börjar undra lite om det inte är jag som är datorsnobb som har så bra dator som jag har.....
  • HenryIronstead
    Aniiee skrev 2015-11-10 00:20:44 följande:
    Har du en laptop så är det knivigt att snabba upp den, har du en stationär så är det verkligen inte svårt och inte dyrt heller. Eller, ja, beror ju på ens krav, lite. Skulle jag vilja ha min dator snabbare så skulle jag antingen köpa ett par nya delar för 4000-5000 eller köpa en helt ny dator för 30 000, om jag ska ha samma standard som mitt fuskbygge.

Andra håller dock med dig om att FL är onödigt segt, det vet jag, det har diskuterats många gånger förr. Jag börjar undra lite om det inte är jag som är datorsnobb som har så bra dator som jag har.....
    Kan man köpa dina it-tjänster lol. Jag vill inte lägga så himla mycket. 4-5000 låter bra.
  • Alexiandra

Jag kan inte gå in på FL från dator ens för det segar så hemskt. Bara FL som segar. Ny dator. Ordinärt mobilt bredband med samma hastighet som jag har från mobilen.

• Aniiee
    HenryIronstead skrev 2015-11-10 00:41:01 följande:
    Kan man köpa dina it-tjänster lol. Jag vill inte lägga så himla mycket. 4-5000 låter bra.
    =P

Bara att börja pilla. Om du törs Demon
  • HenryIronstead
    Alexiandra skrev 2015-11-10 00:50:06 följande:

Jag kan inte gå in på FL från dator ens för det segar så hemskt. Bara FL som segar. Ny dator. Ordinärt mobilt bredband med samma hastighet som jag har från mobilen.

Tack för det. Ja samma här (förutom i kväll), jag använder plattan, med adblock, det är ett måste. PS kom ihåg att rösta om du kan :)
  • Frontline

Kör med FF och AdBlock och på gamla familjeliv och det är sällan det segar nåt.
    Har det absolut reklamfritt och det kan vara nån gång det tar några sekunder innan en sida reagerar.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Konservativ

FL är en av de sämsta siter jag varit med om när det gäller det tekniska. Är det ägarnas kusinbarn som sköter den?

• EnAnonumius

Kör med FF och har Adblock och Ghostery installerad.

Funkar skitfint att snabbt att ladda upp sidorna.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Nerfherder

De där delningsverktygen är inget ovanligt, känns som att TS borde rensa sin cache.

• HenryIronstead

Ts hade precis innan rensat sin cache.

Så, nu återgår jag till att ignorera onelinern.

• giftgrodan

Jag har inte haft några problem, sitter på en vanlig hyfsat ny men inte supersnabb laptop med firefox och adblock.

Svar på tråden Segar FL-sajten ner på din dator också? Har du märkt av de små "Läser in..." ,"Väntar på..." meddelandena?