Cerklage , leva normalt?
Jag är i v. 21+ 6 och fick cerklage i lördags pga att livmodertappen var kort (ca 2 cm) och ganska mjuk, men inte öppen om jag förstod det rätt.
Jag gjorde en konisering pga. cellförändringar för lite mer än ett år sen så den var kort redan från början men nu hade den blivit ännu kortare.
Läkarna har sagt att jag kan leva normalt men att jag ska ta det lite lugnt och undvika sex och bad och inte bära för tungt. Jag frågade om det är ok att jag går och hämtar o lämnar min dotter i skolan och går o handlar och bär matkassar (men inte för tungt) och läkaren sa att det inte är några problem.
Min dotter är 9 år och bor hos mig på vardagarna och hos sin pappa på helgerna .. Och jag är inte tillsammans med pappan till bebisen i magen längre heller.. Så jag bor ensam med min dotter när hon är hos mig, och jag har ingen bil. Min mamma bor ganska nära och kan hjälpa mig en del men inte hela tiden.
Så min fråga är, tror ni att jag vågar lita på läkarna? Jag skulle jättegärna vilja vila ännu mer än de har rekommenderat men det är ganska omöjligt för mig just nu :(
När jag har sökt på internet så verkar det som att vissa måste vara sängliggande efter cerklage.. Nån mer som har fått leva ganska normalt?
Jag är sjukskriven från jobbet ( nattklubb) sen en månad tillbaks ungefär och kommer nog fortsätta vara sjukskriven men jag hoppas att det räcker..