• Maisoui

Argentinare och sex...

Hej,
    Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av hur det är att dejta/ha sex med män från Argentina? Förstår att det såklart beror på personen, men jag har noll koll på sociala koder och regler i deras kultur. Några tips, varningar eller annat jag borde känna till? Är man tillexempel helt uträknad om man har sex på första dejten, eller är det ok?

• Svar på tråden Argentinare och sex...
  • ninasord

Han var en psykopat en terrorist.

I'm not your driver
  • Maisoui
    ninasord skrev 2015-11-10 21:23:25 följande:

Ojdå, men det kan väl knappast vara generellt...
  • ninasord
    Maisoui skrev 2015-11-10 21:25:25 följande:
    Ojdå, men det kan väl knappast vara generellt...
    Fan vet jag är väl ett gäng som suttit som krigsfångar under tortyr.
    I'm not your driver
  • Maisoui
    ninasord skrev 2015-11-10 21:23:25 följande:

Och tråkigt att du behövde vara med om det. Eftersom jag har en speciell man i åtanke så är jag rätt säker på att han varken är der ena eller det andra.
  • ninasord
    Maisoui skrev 2015-11-10 21:35:25 följande:
    Och tråkigt att du behövde vara med om det. Eftersom jag har en speciell man i åtanke så är jag rätt säker på att han varken är der ena eller det andra.
    Sent påkommet.
    I'm not your driver
  • Maisoui
    ninasord skrev 2015-11-10 21:36:07 följande:
    Sent påkommet.
    Jaja, tack för input. Eller nåt.
    Du ska inte tro på allt du tänker
  • Margaux

Jag är gift med en och de är nog lite mer konservativa än det vi är vana med....
    Skulle nog avråda från sex på första dejten!
    Så är nakenhet mycket mer fyfy.

• Maisoui
    Margaux skrev 2015-11-10 23:26:32 följande:

Jag är gift med en och de är nog lite mer konservativa än det vi är vana med....
    Skulle nog avråda från sex på första dejten!
    Så är nakenhet mycket mer fyfy.

Ja, då var det nog redan kört haha. 
    Nakenhet är tabu alltså, intressant! Tänker nog för mycket på Brasilien förstår jag.
  • Maisoui

Skall sägas att jag typ blev upphånglad utan förvarning på dansgolvet förra helgen. Inte direkt van med det, så att säga. Så kanske är det mest det jag undrar. GÖR man det, eller var han ett särdeles framfusigt exempel?

• Margaux

Rent krasst så beror det nog lite på "klass" också. Även i Brazil är det ansett som rätt svampigt att gå halvnaket på stranden. "Fina" flickor gör inte det....

Det är katolska länder med ganska hög andel aktivt troende och det formar samhället.

Jag skulle gissa att det beror på vad han är ute efter. Svenska(eller skandinaviska ) tjejer har rykte på sig om att vara lättfotade och för en kväll på krogen är väl det helt kanon.... Men kanske inte för en livspartner. Samt hur länge han bott i Sverige.

Jag kan gärna gå i bikini på stranden eller vid poolen men det blir skandal om jag skulle gå runt i underkläder... Så viss paradox är det!

• Maisoui
    Margaux skrev 2015-11-11 13:13:13 följande:

Jag skulle gissa att det beror på vad han är ute efter. Svenska(eller skandinaviska ) tjejer har rykte på sig om att vara lättfotade och för en kväll på krogen är väl det helt kanon.... Men kanske inte för en livspartner. Samt hur länge han bott i Sverige.

Haha, tror nu jag struntar i det här. Fick precis veta att han hånglat upp en annan cirka fem minuter efter jag gått från festen. På tal om lätt på foten. haha. Tack för tipsen dock!
  • Margaux
    Maisoui skrev 2015-11-11 14:42:03 följande:
    Haha, tror nu jag struntar i det här. Fick precis veta att han hånglat upp en annan cirka fem minuter efter jag gått från festen. På tal om lätt på foten. haha. Tack för tipsen dock!
    Hoppas han var bra på att hångla då i alla fall... Så du fick något gott ut av det!
  • flygrl
    Margaux skrev 2015-11-11 13:13:13 följande:

Rent krasst så beror det nog lite på "klass" också. Även i Brazil är det ansett som rätt svampigt att gå halvnaket på stranden. "Fina" flickor gör inte det....

Det är katolska länder med ganska hög andel aktivt troende och det formar samhället.

Jag kan gärna gå i bikini på stranden eller vid poolen men det blir skandal om jag skulle gå runt i underkläder... Så viss paradox är det!

Det e ju rätt stor skillnad mellan olika länder i Latinamerika vad gäller kultur och syn på nakenhet tex. Mina föräldrar kommer från Venezuela och Cuba och deras syn på Argentina e att det är väldigt "europeiskt" och skiljer sig rätt mkt från deras länder.

Klart att människor har olika stil beroende på klass och att religionen e stark men i både Venezuela och Brasilien klär sig kvinnor i allmänhet mer utmanande än i Sverige. Det e viktigt se sexig ut på stranden. Jag har sett småtjejer i kläder knappast nån förälder i Sverige skulle ens tänka tanken köpa till sina barn (som tur är!). Det e liksom en annan planet när det gäller sånt där :/
Svar på tråden Argentinare och sex...