Margaux skrev 2015-11-11 13:13:13 följande:
Rent krasst så beror det nog lite på "klass" också. Även i Brazil är det ansett som rätt svampigt att gå halvnaket på stranden. "Fina" flickor gör inte det....
Det är katolska länder med ganska hög andel aktivt troende och det formar samhället.
Jag skulle gissa att det beror på vad han är ute efter. Svenska(eller skandinaviska ) tjejer har rykte på sig om att vara lättfotade och för en kväll på krogen är väl det helt kanon.... Men kanske inte för en livspartner. Samt hur länge han bott i Sverige.
Jag kan gärna gå i bikini på stranden eller vid poolen men det blir skandal om jag skulle gå runt i underkläder... Så viss paradox är det!
Det e ju rätt stor skillnad mellan olika länder i Latinamerika vad gäller kultur och syn på nakenhet tex. Mina föräldrar kommer från Venezuela och Cuba och deras syn på Argentina e att det är väldigt "europeiskt" och skiljer sig rätt mkt från deras länder.
Klart att människor har olika stil beroende på klass och att religionen e stark men i både Venezuela och Brasilien klär sig kvinnor i allmänhet mer utmanande än i Sverige. Det e viktigt se sexig ut på stranden. Jag har sett småtjejer i kläder knappast nån förälder i Sverige skulle ens tänka tanken köpa till sina barn (som tur är!). Det e liksom en annan planet när det gäller sånt där :/