• falalang

Vad ger ni för välling till era 14-månaders ?

Min son äter ersättning fortfarande , han har aldrig fattat tycke för välling . Vad ger ni era barn i den åldern , finns det fler som inte gillar välling ?

Han äter forffarande på nätterna och vaknar ofta . Jag ska börja "avvänja" honom nu ta bort nattmålen helt och undrar hur det gick för er ?

• Svar på tråden Vad ger ni för välling till era 14-månaders ?
  • isolande

Ge gröt som kvällsmål och "natta" med ersättning? Det gjorde vi tills sonen var ca 1,5, sen provade vi igen med storasysters välling och då slank det ner. Han är snart 3 och äter Sempers frukt och yoghurtvälling, en flaska på kvällen,

• Santin

Min 15 månaders äter inte välling gröt eller ersättning. Hon äter yoghurt, frukt, mackor, och dricker oftast vatten eller mjölk till (detta är frukost och kvällsmat). Sen äter hon så klart lunch, middag och mellan mål också.

• falalang

Jag ger antingen gröt eller riktig mat först och sen vid nattning ger jag ersättningen . Jag ska testa fruktyoghurt-vällingen , aldrig sett det .

• linnéa001

Min dotter är 14 månader och får ersättning på kvällen en timme innan läggdags. Vet inte om hon behöver den men hon tycker så mycket om det att vi fortsätter. Ger nummer tre från Hipp. Vi kommer inte att gå över till välling någonsin. Ditt barn vill kanske också fortsätta med ersättning på kvällen.

• falalang

Vi har nr 3 från NAN och den har han varit nöjd med . Jag hade funderingar på om det ändå inte är tillräckligt mättande med den på kvällarna eftersom han vaknar så ofta (vilket självklart ibland har andra anledningar också som tänder m.m ) eller så är det bara en vana som blivit kvar . Ska iallafall avvänja ersättning på nätterna nu .

Idag testade vi en ny välling med jordgubb-banan smak och den gick ner på en gång .

• cattus

Vår dotter är nu 2 år 2 mån och har sedan hon var 8 månader ätit havrevälling för 8 månaders. Hon verkar gilla smaken och hon får inte välling som näring utan mer som en rutin i nattningen. Vi minskar den allt eftersom nu och gör den även vattnigare så att vi skall kunna ge henne en skvätt vatten bara innan vi slutar helt med att "flaska" henne på kvällen. Visa barn som kanske är mer hungriga kanske behöver "kraftigare" välling för att få mer mättnad och kunna sova bättre, men det är nog olika.

• Magdalena03

Jag gav aldrig någon välling till mina tvillingar.
    Vi körde med amning blandat med ersättning sen gick vi över till vanligt mat.
    Jag tycker man skall undvika mjölmat som välling, det är nyttigare med riktig mat.

Svar på tråden Vad ger ni för välling till era 14-månaders ?