• star67

bäddsoffa eller vanligt soffa till barnrum?!

Hej! jag är på jakt efter en soffa till barn rum, just nu ingen sover i rummet men ganska snart kommer barnen att göra det, vi ar en tv i rummet och stolar typ data stolar inte bekvämt att sitta och titta länge så en soffa är nästan som ett måste.

först tänkte jag en bäddsoffa ganska prakiskt ifall om man behöver sovplats någon gång. men nu läste jag att dem är inte så sköna att sitta på som vanliga! vi kommer faktiskt att sitta på den oftast! vi brukar inte ha gäst men man vet aldrig när någon dyker upp tänkte jag och även smart med förvaring, men kanske jag har fel?!

vad tror ni som har erfaranhet som har använd bäddsoffor!?
    jag funderar på en av dem här den första är bäddsoffa och den andra vanligt soffa som är avtagbar tvättbar kuddar bara.

http://www.furniturebox.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=100-45-66366

http://www.furniturebox.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=110-50-87387

• Svar på tråden bäddsoffa eller vanligt soffa till barnrum?!
  • Stårschan

Hur skön måste en soffa vara? Hur långa stunder i taget kommer ni att sitta i den? Jag skulle självklart satsa på en bäddsoffa om jag hade utrymme, just för att ha bra förutsättningar för framtida övernattande kompisar/släktingar.

• IsDimma

Eller så köper man en vanlig soffa som är extra bred så kan man med lätthet sova i den vid besök. Dom är ju också mysiga att krypa upp i att sitta i under dagen.

• star67

jag såg att Hovden kostar 24 000kr Förvånad nähe så här vill jag inte betala för en soffa.

men jämför med dem där 2 vilken är mest värt priset? jag har kollat runt på butiker och blocket inte hittat någo jag gillar som är mindre än så. vill helst att den ska vara fint.

• BCH52
    star67 skrev 2015-11-11 16:30:46 följande:

vet du vad kostar den? jag är tyvärr inte bered att betala mer än 4000kr.

Ja, den är dyr som ny, mänvi köpte vår på Blocket för 6000 kr. De brukar dyka upp lite då och då. Då det är bra kvalité så törs man köpa den begagnad.
  • BCH52
    star67 skrev 2015-11-11 16:30:46 följande:

vet du vad kostar den? jag är tyvärr inte bered att betala mer än 4000kr.

Ja, den är dyr som ny, men vi köpte vår på Blocket för 6000 kr. De brukar dyka upp lite då och då. Då det är bra kvalité så törs man köpa den begagnad.
Svar på tråden bäddsoffa eller vanligt soffa till barnrum?!