• Anonym (?)

Vad är mest sannolikt? A i alla ämnen eller 1.7 hp?

Vad är mest sannolikt när det kommer till A i alla ämnen eller 1.7 hp? 

Vi säger jag pluggar 10.000 timmar för att få A i alla ämnen... Sedan har jag ett tidigare resultat på högskoleprovet som hamnade på 0.7

Vad är värt att satsa på? 10.000 timmar på betygen för att få A i alla ämnen på komvux ELLER 10.000 timmar satsade på att plugga gamla prov & repetera matematiken/engelskan för att förhoppningsvis få 1.7 på högskoleprovet från ett tidigare resultat som hamnade på 0.7

Vad tror ni har mest sannolikhet att nå det mål jag vill åstadkomma? A i alla ämnen eller 1.7 på högskoleprovet?
  • Svar på tråden Vad är mest sannolikt? A i alla ämnen eller 1.7 hp?
  • IsDimma

Nästan alla som gör provet en gång till höjer med rätt mycket har jag hört. Utan att nödvändigtvis plugga till det.
    Så jag hade lätt satsat på det om det "bara" behövs 1.7.

• Kjell2

Lägger du ner 10 000 timmar på komvux, vilket motsvarar 4 år heltid, lär du få A på de flesta ämnen och bra på HP. Om du nu inte fullständigt saknar talang eller studieteknik.

• Anonym (Båda)

Fattar inte ens varför det ska kräva 4 år (10 000 timmar) på komvux? Jag fick alla A och läste 5 veckor på varje kurs.. Krävs inte många timmar heller.

• Anonym (?)
    Anonym (Båda) skrev 2015-11-11 18:29:06 följande:

Fattar inte ens varför det ska kräva 4 år (10 000 timmar) på komvux? Jag fick alla A och läste 5 veckor på varje kurs.. Krävs inte många timmar heller.

Jag vill garantera att jag får A i alla ämnen, därför skriver jag lite överdrivet 10.000 timmar
  • Anonym (Båda)
    Anonym (?) skrev 2015-11-11 18:32:07 följande:
    Jag vill garantera att jag får A i alla ämnen, därför skriver jag lite överdrivet 10.000 timmar
    Du kan ju fortfarande göra båda. Alltså komvux är inte så krävande menar jag.
  • Anonym (?)
    Anonym (Båda) skrev 2015-11-11 18:34:09 följande:
    Du kan ju fortfarande göra båda. Alltså komvux är inte så krävande menar jag.
    Det är omöjligt att få A i alla ämnen känns det som, jag måste överdriva med 10.000 timmar för att jag ska klara det. Jag har tänkt köra 40h/vecka på något av det, om jag inte klarar A i 3 ämnen så satsar jag väl på hp istället.
  • Anonym (Båda)
    Anonym (?) skrev 2015-11-11 18:37:41 följande:
    Det är omöjligt att få A i alla ämnen känns det som, jag måste överdriva med 10.000 timmar för att jag ska klara det. Jag har tänkt köra 40h/vecka på något av det, om jag inte klarar A i 3 ämnen så satsar jag väl på hp istället.
    Men pluggar du just nu? Hur ser ditt upplägg ut? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Båda) skrev 2015-11-11 18:38:51 följande:
    Men pluggar du just nu? Hur ser ditt upplägg ut? 
    Jag pluggar så mycket det går på hp, men jag tror nog 1.7 hp är kanske omöjligt så jag bör väl satsa på A i alla ämnen istället? Kanske inte omöjligt att få 1.7 hp men jag försöker allt jag kan.
  • Kjell2
    Anonym (?) skrev 2015-11-11 18:37:41 följande:

För att få A krävs även lite talang. Oavsett hur mycket jag pluggar skulle jag nog inte kunna få A i tyska.

Hur gick dina gymnasiestudier? Hade du det lätt eller svårt?
Svar på tråden Vad är mest sannolikt? A i alla ämnen eller 1.7 hp?