Haft psykos, orkar inte med vardagen längre
Lång historia kort:
Har haft psykos som varade intensivt under hela sommaren och innan det har det varit smått psykotiska symptom, men efter den här sommaren är jag verkligen inte som innan. Jag orkar ingenting, kan inte ta tag i träning och det gör mig verkligen deprimerad för det känns inte som att omgivningen förstår.
Har en tanke i huvudet om att jag vill komma iväg och träna men jag tar mig inte iväg, vet att jag skulle må mycket bättre av det men det GÅR inte.. Vet inte hur jag ska ta mig ur det här, kan sova hur mycket som helst och fortsatt vara trött och orkeslös. Går till terapeut en gång i veckan men vet inte hur det hjälper..
Är så arg på mig själv för att jag lät mig få en psykos och att jag experimenterat med psyket och lät drogerna ta över handen.
Det finns så mycket att skriva men vet inte var jag ska börja, det har verkligen varit kaos för mig i flera år har jag insett. Har trott att saker har varit på ett sätt, när det egentligen varit på ett annat, haft förvrängd verklighetsuppfattning helt enkelt. Vet att trötthet och orkeslöshet är vanligt efter en psykos men vet inte hur jag ska orka ta mig upp. Jag har viljan men det känns inte som att de runt omkring förstår hur svårt det är. "Bara göra" är det jag får höra känns det som, det är säkert sant men det är lättare sagt än gjort. Får återkommande tankar som går ungefär "Jag kommer ta livet av mig innan jag har börjat leva", det är inte några akuta tankar men det är återkommande och som ett konstaterande. Vet inte hur jag ska lyckas få en positiv syn på livet igen
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-11 19:14
Kanske skulle lagt tråden i känsliga rummet istället, om någon moderator ser tråden och tycker den passar bättre där så släng gärna dit den!
MVH