• Maskindoktorn

2 barn, vill lämna förhållandet hur gjorde ni?

Har två fantastiska barn, har villa och allt man önskat sig, förutom ett glatt förhållande.. Går dag ut och dag in med en klump i magen, har mått dåligt ett längre tag och kan nu sätta fingret på vad orsaken är. Har haft en bra relation med min sambo innan men nu har jag tappat lusten, allt jag gör vill göra värdesätts inte längre, allt rörande hemmet blir min sak eftersom jag varje dag måste städa och sköta om huset efter jag slutat jobba. Detta sinkar tiden jag vill ha med barnen och det stör mig fruktansvärt. Hon är sur och grinig, ber aldrig om ursäkt får mig att få dåligt samvete, har inget liv längre Jag känner nu att den ända utvägen är att vi måste gå skilda vägar för att jag och mina barn ska må bäst!

• Svar på tråden 2 barn, vill lämna förhållandet hur gjorde ni?
  • Anonym (Kvinna)

Jag har levt i en liknande situation. det tog mig över ett år att bestämma mig. Jag ville vara helt 700% säker att det inte skulle bli något flackande i relationen, flytta ihop, lappa ihop, separera igen.

När jag hade bestämt mig, då fixade jag en lägenhet och drog.

Han hade alkoholproblem.. Och har än idag! Ångrade och ångrar inte en sekund att jag drog. Barnen var 2 och nästan 4 år gamla!

• Maskindoktorn

Okej, och tack för svar.. Har en på 3 och en på 2. Denna tanke har slagit mig förut, nu vill jag inte ens sitta med sambon i soffan ligga i samma säng, känns krystat när man pratar med henne.. Har berättat detta för en tjejkompis , det känns skönt.. Man tänker på allt det krångliga, huset sakerna vardagen på sikt näe jag eller hon flyttat!? Jobbigt!!!

• Anonym (Kvinna)

Jag flyttade..Mest för barnens skull. Lämnade allt, tog lite från köket bara och soffan som jag nyss hade köpt. Deras pappa är inte mkt för att handla nya saker om jag säger så.. Ville inte lämna dem i en otrygg och tom miljö.

Jag och barnen sov på en luftmadrass i vår nya lägenhet i en månad. Mamma hjälpte mig att shoppa nytt och iordningställa deras nya rum. Det blev ett riktigt fint hem tillslut! :)

• Maskindoktorn

Okej! Ja det är säkert lättare än jag får för mig.. tack igen för svar, behöver tips och trix nu... hur fn gör man slut?!

• Anonym (Kvinna)

Har man bestämt sig, så är det inte så svårt. Visst, det är synd för barnen.. Men man blir en helt ny människa. Man blir fri!

• Anonym (biel)

Vilken dåliga råd du har fått. Lisna inte. För ditt barns skull och din sambo skull först prota med henne. Hon kanske är också stresad och vet inte hur mår du. Det finns masor hjälp ute. Fokusera sig för att hitta jobb istället hur ska du förstora din familj. Om du börjar jobba igen allt ska bli bättre. Jag lovar. Men först prata med din sambo. Alla har "upp och ner" i en förhållande men ingen normalt springer från sin familj pga en "ner". Lycka till

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (biel) skrev 2015-11-11 23:12:57 följande:

Vilken dåliga råd du har fått. Lisna inte. För ditt barns skull och din sambo skull först prota med henne. Hon kanske är också stresad och vet inte hur mår du. Det finns masor hjälp ute. Fokusera sig för att hitta jobb istället hur ska du förstora din familj. Om du börjar jobba igen allt ska bli bättre. Jag lovar. Men först prata med din sambo. Alla har "upp och ner" i en förhållande men ingen normalt springer från sin familj pga en "ner". Lycka till

Du vet väl inte hur vi hade det? Och jag känner igen mig i ts krystade familjesituation. Ingen ska behöva må dåligt. Glad mamma och pappa = glada barn!
  • Alexi

Men se till att jobba på er relation först. Att bara dra är väldigt  ansvarslöst. Prata med din sambo, säg att ni har problem och att du vill att ni ska söka familjerådgivning. Hur det än slutar sen är ni ju oerhört hjälpta av att ha skött det här snyggt och ordentligt. Ni ska trots allt ha kontakt resten av livet.

• Maskindoktorn

Har vart hos familjerådgivningen har haft för många samtal, håller helt med glada föräldrar = glada barn...

• AnnaS8206

Hej,

Jag var i en liknande situation för ett tag sidan, valde då att prata med en utomstående. Bra att prata med kompisar, men ibland skönt med någon helt annan som har ett annat perspektiv. Jag pratade med Charlotte Sander, relationsexpert, efter att ha läst om henne i Amelia. Det var så skönt och gav mig perspektiv på allt! Varje situation är unik så jag tycker det är svårt att jämföra med andras erfarenhet, men hon är ju terapeut och har en massa erfarenhet. Såg att hon också erbjuder kortare konsultationer online på en sida som heter competencer.com, sök på hennes namn där så hittar du henne! Kan inte nog rekommendera att prata med henne eller någon annan utomstående! Lycka till, Anna. 

Svar på tråden 2 barn, vill lämna förhållandet hur gjorde ni?