Omskärelse eller ej?
Hej! En kille på 18 år här. Har problem med att lite då och då så blir kuken torr, på förhuden då alltså. Det spricker liksom så då blir det ju lite problematiskt att ha sex bland annat... Brukar smörja in så de liksom återfuktas med vaselin, kanske inte det bästa valet? Men eftersom det liksom är rätt fettigt så bör det väl funka. Det funkar för mig iallafall så för att sprickorna ska läka så smörjer jag då in med vaselin, väntar ett par dagar utan att dra bak förhuden. Notera: Jag duschar inte på cirka 3-4 dagar för att de ska återfuktas o läka... Så blir de bra ett tag, har sex osv. Sen någon dag efteråt så är det samma visa igen... Så går i tankarna kring att göra en omskärelse. Är det något som vi rekommenderar? Vet inte riktigt om jag har trång förhud, och nej det är inte svamp.
Uppskattar så många svar som möjligt så snabbt som möjligt så jag kan bestämma mig tills nästa vecka. Har ni några tips på hur man kan se till så det inte blir torrt osv så uppskattas det också. Tack på förhand! // En 18 årig kille som är rätt så beroende utav sex.