• Rasmus01

Nyfiken på vad ni har för roliga inkomstkällor förutom din vanliga lön och bidrag.

Jag är lite nyfiken vad ni har för extrainkomster utöver ert vanliga jobb och typ barnbidrag. En kompis till mig är domare på amatörnivå i fotboll. En anna är biodlare. En tredje säljer mössor som hon syr själv och säljer på nätet. Vad har ni för roliga intressen som ni tjänar en liten extra slant på? Hur mycket tjänar ni på detta på en månad?

• Svar på tråden Nyfiken på vad ni har för roliga inkomstkällor förutom din vanliga lön och bidrag.
  • athanatos

Jag satsar fullt ut på mitt arbete och investeringar istället. Lönar sig inte med såna där småsaker i Sverige. Göra egna mössor och sälja liksom, hur många kronor kan det bli i timmen när utgifterna är dragna. Samma sak med bioodling och att vara domare.

• IsDimma

Roliga och roliga. Men jag svarar på enkäter från tre olika hemsidor. Började med det när jag fortfarande pluggade. Ger inga stora inkomster direkt men får kanske 7-900 kr per halvår.

• Dirhael

Jag sitter i ett par föreningsstyrelser, där jag får ett arvode per sammanträde. Det handlar om 700 per möte i den ena och 200 kr per möte i den andra. Jag hade ställt upp även utan betalning, så det är inget jag gör för pengarnas skull, men det är såklart en liten bonus ändå :) Samma gäller ju alla som engagerar sig lokalpolitiskt i nämnder och styrelser.

• Rataxes

Kapitalinkomster.

Varierar, allt från några tusenlappar/år till bortåt 100 000 om det gått bra.

Ödslar sällan tid på anonyma nick.
  • Cl4udio
    Rataxes skrev 2015-11-13 01:33:11 följande:

Kapitalinkomster.

Varierar, allt från några tusenlappar/år till bortåt 100 000 om det gått bra.

söt!
  • MeandHim

Gör stylistjobb...oftast för någon tidning el visning. Gör det inte regelbundet utan blir tillfrågad. Tjänar några tusen per gång.

• P2D2

Hyr ut ett rum på AirBnb 3-4 dagar i månden. Ger mig och sambon cirka 15.000kr om året skattefritt att resa för.

• isolande

Säljer och köper på tradera, det gör att jag sparar in lite på barnens klädkonto.

Är sekreterare i en förening vilket ger mig 10.000/ år.

Jobbar extra på helgen ett par timmar per månad ibland vilket ger ca 500kr/timme.

• Velmaja

Har inget nu men varit kontaktperson och ledsagare förut.. För ledsagningen fick jag 1700 i månaden. (4 timmar i veckan.) Kontaktperson minns jag inte vad jag fick var typ en tusen lapp i månaden kanske?

• Frontline

Har några ensamkommande flyktingbarn som ger ett par tusen var om dagen.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Gert
    Frontline skrev 2015-11-20 22:04:47 följande:

Har några ensamkommande flyktingbarn som ger ett par tusen var om dagen.

Skattebetalarnas pengar.
    Give ´em Hell!
  • Frontline
    Gert skrev 2015-11-20 22:10:56 följande:
    Skattebetalarnas pengar.
    Ja absolut men det är ju en inkomst för mig/oss...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Gert
    Frontline skrev 2015-11-20 23:50:40 följande:
    Ja absolut men det är ju en inkomst för mig/oss...
    Dessutom tror jag inte på dig. Ett flyktingbarn ger inte dig ett par tusen om dagen. Det skulle betyda att för varje flyktingbarnen får du minst 60.000 kr i månaden. Om du har flera får du alltså flera 100.000 kr i månaden för att ta hand om några flyktingbarn. Om du inte är ägare till Aleris så tror jag inte på dig.
    Give ´em Hell!
  • Lindalm

Gör uppdrag för daymaker då och då, det är alltså mystery shopping där man svarar på frågor om bl.a. bemötandet efteråt. Jag har t.ex.en kronisk sjukdom och tar uppdrag där jag ska hämta ut medicin på recept på apotek.  Det måste jag ändå göra med regelbundenhet så då kan jag lika gärna få betalt för min tid.

Ibland ingår det även varuköp utöver lönen. Har även varit och ätit middag på restaurang för upp till 800 kronor för två personer och fått lön ovanpå det. Har också köpt skönhetsprodukter, saker på sportaffärer med mera och fått lön utöver det.

Tycker det är ett trevligt extrajobb som jag fortsatt med efter studierna.Handlar om småsummor men det är ju mer lönande när det är varuköp med. Tar oftast uppdrag när jag ändå behöver handla något på en speciell butik eller typ av sak.

Svar på tråden Nyfiken på vad ni har för roliga inkomstkällor förutom din vanliga lön och bidrag.