terfje skrev 2015-11-17 10:40:03 följande:
Jo, nu lyssnar jag och jag har förstått att jag ska koncentrera mig på hur jag är som bonusmamma, att jag inte kan ändra på mamman. Att minimera kontakten med mamman så mycket som möjligt.
På biobonus och brumma lyssnar jag mer än gärna på grund av att ni har en behagligare ton, men dock när jag erkänner mina egna tillkortakommande så är jag rädd att det ska bli samma som i födelsedags tråden.
Som sagt finns det alltid människor som tycker det är ok att vara elaka. På sådana här forum är det nog fler än ute i "normala" världen..
Jag använder forumet ibland men oftast bollar jag med vänner jag samlat på mig genom åren eftersom jag vet att jag blir dömd så fort jag skriver "min bonusdotter" eller "jag är bonusmamma".
Trist och sorgligt och med jämna mellanrum gör det mig riktugt förbannad. Vilket är en av anledningarna att jag fortfarande "hänger" här. Förhoppningsvis kan jag ngn gång vara en motvikt till de som dömer..
Jag tror du börjar komma till i sikt men jag vet av egen erfarenhet att det är svårt att släppa kontrollen. Det är ngt du kommer att behöva jobba med aktivt. Och du kommer få "återfall"..
Men det viktiga är att du bestämmer dig för att er familj är viktig. Att du fokuserar på hur NI vill att det skall vara hos er. Och vara en bra bobusmamma/extra vuxen osv för din bonusdotter.