• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • city cat
    nihka skrev 2015-11-14 14:23:56 följande:
    Klarar du av att prata om sakfrågor utan att släpa in kommentarer om personen du pratar med? Nej. När du blir vuxen kanske du förstår varför det är olämpligt.

Nej, människor som flyr är inte lika på något sätt förutom att de är människor som flyr. Jo, det är "riktiga" flyktingar. Man upphör inte att vara flykting för att man reser genom flera länder, äger en mobil eller är man.

Jag skulle hålla IS ansvariga för IS-attacker.
    S som i kanelbulle
  • Lady Blau
    Anonym (Nej) skrev 2015-11-14 11:40:11 följande:

Om en terrorattack sker i Sverige så kommer förmodligen Stefan Löfven första tanke vara: Men vi som varit så snälla och solidariska.

En terrorattack skedde redan för något år sedan i Stockholm. Men svenskarna sover än.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (h a h a) skrev 2015-11-14 15:30:04 följande:
    LOL, satt i bilen vid den tiden. Samma jävla svammel som vanligt, muslimer avrättar hundratals men ge fan i muslimer  

Jag kan använda samma logik för män om du vill? Om du nu vill att vi ska dra alla muslimer över samma kam och skylla dem alla för fundamentalisternas gärningar så kan väl jag få skylla alla män för alla de våldtäkter i samhället? Det är sä jävla pantat att skuldbelägga muslimer världen över för terrorattackerna.
  • nihka
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 14:58:18 följande:
    nihka skrev 2015-11-14 13:07:53 följande:

"Vi"? Företräder du någon grupp?

Mm. Det är jättemånga som har missat att miljontals människor flyr från IS. Kanske inte du, men det finns andra som tror dessa människor är ute och rör på sig av alla möjliga tvivelaktiga orsaker, så det behöver påminnas om.

"Vi" är alla vi som fattar att det pågår ett krig i Syrien. Du tror på allvar folk har missat att folk flyr från terror och hot?

Vad grundar du på att "jättemånga" missat det? Har du någon källa eller utgår du bara din egen syn på verkligheten.

Förstår inte riktigt din vilja att försöka måla ut att så många inte fattar vad som pågår i världen. Är det för att du ska framstå som bättre själv och mer upplyst än oss andra? Lider du av mindervärdigetskomplex eller vad är det frågan om?
    Varför svarade du på mitt inlägg? Grälsugen?

Den här tråden handlar inte om vad som hände i Paris. Den handlar om att någon anser att det kan hända här. Jag talade om att det händer varje dag i Syrien och att folk därför flyr. Du kan väl inte ha missat den främlingsfientliga debatten om att de som kommer till Sverige inte är "riktiga" flyktingar? Det är den jag adresserar. Tack för dina medverkan. Jag anmäler alla personangrepp.
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 15:05:38 följande:
    Dessutom kanske du själv behöver påminnas om det som hänt i Frankrike just nu. Är du överhuvudtaget medveten om vad som hänt? Vanligt folk fördömer händelsen och ägnar sina tankar till Frankrike likt det Löfven bad oss alla att göra idag. Visa solidaritet med Franrike.

Men här sitter du och pratar om syrier som dör för att göra folk medvetna om det (för tydligen ha folk missat det trots rapportering om det dagligen i media??!) och förminskar det som hänt i Frankrike.

Är du medveten om hur kall du framstår som? Istället för att påminna andra om självklara saker så visa lite empati och medkänsla själv. Du verkar själv vara den som är i störst behov av en påminnelse.

• city cat
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-14 15:38:41 följande:

Jag kan använda samma logik för män om du vill? Om du nu vill att vi ska dra alla muslimer över samma kam och skylla dem alla för fundamentalisternas gärningar så kan väl jag få skylla alla män för alla de våldtäkter i samhället? Det är sä jävla pantat att skuldbelägga muslimer världen över för terrorattackerna.
    Och med samma logik är väl alla vita män skyldiga för massakern på Utøya och och i Trollhättan. Eller inte.
    S som i kanelbulle
  • Dr Nail
    Anonym (Trötter) skrev 2015-11-14 14:58:52 följande:

Så man missbrukar yttrandefriheten när man skriver eller ritar något som någon inte gillar? Det är väl snarare reaktionerna på bilden som är absurd. Att vi skall skrämmas till tystnad. Du kanske tycker att personalen på Charlie Hebdo får skylla sig själva också?

Klart de får skylla sig själva, skribenterna på Charlie Hedbo (vilket är inte en ursäkt för terrorattacken mot dem). Men klart som f-n får man skylla sig själv om man vet vad man gett sig in på. Om man är ledsen över det som hänt, dvs., de kanske tycker det är soft....
  • Anonym (****)
    Lady Blau skrev 2015-11-14 15:37:20 följande:
    En terrorattack skedde redan för något år sedan i Stockholm. Men svenskarna sover än.
    Du glömde den som hände för inte så länge sedan, skolan i Trollhättan. Eller Peter Mangs, eller Lasermannen.

Ja, vissa etniska svenskar sover nog, men invandrarna går inte säkra i Sverige. Men det får man ju inte säga.
  • Anonym (Lena)
    Nerffherder skrev 2015-11-14 15:35:48 följande:
    För att inte skuldbelägga alla muslimer är är det viktigt att svenska myndigheter nu agerar kraftfullt mot de radikala element som finns bland svenska muslimer. 
    Bland annat finns ett antal IS-terrorister som är kända av SÄPO i Sverige, dessa bör SÄPO omedelbart omhänderta och sätta i förvar. 
    Finns bekymmer när det gäller lagstiftningen också. 

Låt säga att det kommer in ngn i Sverige och söker asyl. Migrationsverket anar oråd och misstänker att denna person är terrorist. Händer runt 300-400 ggr i år. Då vänder man sig till SÄPO. 

SÄPO svarar att de har en erinran mot att personen får asyl, de anser kort sagt att personen utgör en risk för svenska samhället. Det har hänt ett 20 tal ggr i år. 

Men eftersom vi inte kan utvisa folk till Syrien, då landet inte anses som säkert att utvisa ngn till, så får de ändå stanna i Sverige. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Que sera sera) skrev 2015-11-14 15:06:05 följande:
    Intressant inlägg med mycket kloka perspektiv! Jaa du, ett mer "andligt" svar om va tusan det är för värld vi lever i kallas "Kali yuga", typ en slags "yttersta tiden" i hinduismen. Världen-e-galen-tiden går också bra att kalla det. Innan elfte september trodde jag inte det skulle kunna utbryta nåt tredje världskrig men nu börjar jag banne mig bli orolig. Extremism, terror eller kamp över miljö och naturresurser, är de största riskerna som jag ser det.

Nåja, det var väl ett stickspår kanske.
    Min tanke också. Det blir tydligare och tydligare hur det i framtiden (kanske inte ens så långt in i den) kan bli en världshärskare och att ingen kan "kopa eller sälja utan odjurets märke 666 på panna eller hand" (enligt Bibeln). Grunden for det samhället borjar läggas bit for bit.
  • Lady Blau
    Anonym (Mycket möjligt.) skrev 2015-11-14 12:50:57 följande:

Det är absolut synd om de som drabbats. Men kanske, kaaanske, om man åker till ett land och lägger sig i deras konflikt så kommer någon retas upp och hämnas.

Sverige har också blandat sig i, men inte på den nivån som Frankrike.

Vem säger att det inte kommit någon varning innan föresten? Att Sverige, av alla länder, gör det svårare att korsa gränserna dagarna innan något sånt här tycker jag luktar skumt.

Jag håller fullständigt med dig.

Vi och USA mfl ska bara låta det folket skötta sitt. Vill de vara barbarer och kasta sten på varandra, leva efter sharialagar, inte vilja leva i demokrati med yttrandefriheten som grundpelare, låta halva nationen vara mindre värda osv, osv SÅ låt dem leva sitt liv så. Mig stör dem inte där de är, låt dem leva exakt hur de vill.

Men för bövelen ta inte hit dessa i kulturer de inte vill leva i. Låt alla bo där de föddes, vill de ha krig ja varsågoda slå ihjäl varandra men kom inte hit till en kultur som ni avskyr in i ryggmärgen och ser ner på oss "otrogna".

Låt dem bara vara och blanda inte i er i någonting!
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!