Snälla hjälp! Amningsproblem
Hej! Hade uppskattat om någon kunde ge mig lite bra råd då jag har haft diverse problem med amningen. På bb gavs min pojke ersättning då han var en glupsk liten kille redan från start och mjölken inte runnit till ännu. Han fick både kopp och flaska och sög på bröstet jättebra, med jättebra menar jag att han hade väldigt stark sugreflex men tekniken var inte super så jag fick megastora sår som var så illa att jag fick låna amningsnapp redan på bb. Denna fortsatte jag med i ca 1 1/2 vecka då det gjorde så ont och när den skulle bort hade han svårt att ta bröstet och har det ännu (4 veckor är han snart) så jag får köra hamburgegreppet vid varje amning vilket är lite omständigt då han vid vissa amningar släpper väldigt ofta. Mitt stora problem är dock att jag nu vill helamma min son men han blir inte mätt på det lilla jag har. Vi fortsatte med ersättning på flaska även efter vi kom hem då han aldrig var nöjd med bara bröstet och i ärlighetens namn hade jag en tuff förlossning och mådde dåligt i dagar efteråt och ingen ork till något. Han ville snabbt ha mer ersättning, ca 100 ml varje gång så när jag skulle ge bröstet nästa måltid blev han inte mätt och återigen fick vi ta till ers. Detta har nu blivit en ond cirkel. Ger vi han ers så står han sig upp emot 2-3 timmar så min mjölkproduktion har väl inte direkt blivit stimulerad och han somnar alltid vid bröstet och använder mig som napp eller så börjar han fäktas med armar, sparkas och grymta och det slutar tillsist i gråt från hans sida och sedan måste han ha ersättning ändå. Vad sjutton ska jag göra?! Vill bli av med den jäkla ersättningen men vill ju inte låta mitt barn gå hungrigt. Jag växlar bröst om han somnar och kör ett blöjbyte emellan för att han ska vakna till igen men han somnar ändå eller så blir han som sagt frustrerad för att där inte finns tillräckligt. Även testat att pumpa emellan målen för att öka produktionen men nästintill inget kommer då. När han äter och det gått ett tag sen sist låter det som det kommer en hel del men tar slut lika fort. Förlåt för långt inlägg (för den som orkat läsa hit)