• toksnippan

RPC Akademiska Uppsala

Vi går på Reproduktionscentrum i Uppsala för syskonförsök. För sex år sedan när vi genomgick första IVFen för att få vår son följde jag en tråd med ett gäng tjejer som också gick igenom försök på samma klinik. 

Nu undrar jag om det finns fler här som går på RPC som vill följas åt? Vilka är ni? Hur går det för er? {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden RPC Akademiska Uppsala
  • toksnippan
    anonnonicoca skrev 2015-11-24 22:32:47 följande:

Hej! Vi går på RPC, eller bor i Västerås så åker till Uppsala för plock och insättning.

Har hittills gjort ett misslyckat ET med tre efterföljande FET.

Påbörjade försök två i oktober, har plockat fem ägg varav fyra blev befruktade, ett återfört förra onsdagen (odlat 5 dagar). Tjuvtestade idag, vet att det är ALLDELES för tidigt, men det blev ett väldigt svagt +... Testade på EM, ska göra ett nytt imorgon bitti, hoppas det är starkare då ?

Hur går det för er?

Så roligt! Jag hoppas plusset blivit starkare nu för er! 

Vi har gjort IVF nr 2 med ET och ett efterföljande FET utan något resultat hittills. Totalt 11 ägg fick vi ut och nu är det 9 ägg kvar (alla är 3 dagars)
    Får se om vi kan hinna till RPC en vända till nu i december eller om det krockar alltför mycket med vardagen o alla måsten inför julen. Annars blir det FET i januari igen. Jag hoppas så att det kan bli ett litet mirakel igen.
  • toksnippan

Ja de vill väl inte ha de 'kemiska' graviditeterna på deras statistik. Men 18 dagar på ett ostimulerat FET är att ta i. Mensen hinner ju komma och att man nästan har ÄL igen vid misslyckat försök. Ha ha!

Svar på tråden RPC Akademiska Uppsala