Gunilla1957 skrev 2015-11-15 12:57:40 följande:
Håller fullständigt med. På 80-talet gjordes fantastisk musik och film. Själv har jag precis börjat kolla på den klassiska TV-serien Arkiv X igen. Sent 80-tal/tidigt 90-tal. Jag bara njuter, den är så bra.
Men tyvärr har 80-talet även burit med sig vissa problem, vi blev mer eller mindre hjärntvättade och matade med allt som hörde till. Det fanns en viss magi i det hela när man minns sin barndom och jag kan känna att det hade varit bra om någon vuxen hade funnits där för mig och berättat var alla dessa idéer kom ifrån, vem som skapar musiken, filmerna samt varit mer medveten om politiken redan som barn.
Det finns för många som hittar inspiration från filmer, musik och tv-spel. Dom lever i en fantasivärld och kan ställa till det ordentligt för andra. Det är bitterljuvt med 80-talet idag. Jag lyssnar på gammalt som nytt, men jag kan nog inte undgå att se hur en del har levt in i musik eller film lite väl för mycket.
Om du inte förstår vad jag skriver (reserverar mig för det) så kan jag säga såhär istället. 80-talet var fantastiskt med vissa komplikationer då man började värdera musik och film mer än familjen redan då. Visst finns det minnen...
Tycker även barnprogrammen och julkalendern var bättre på den tiden, dock minns jag inga namn.