Inlägg från: Miniflicka93 |Visa alla inlägg
  • Miniflicka93

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag hoppas gärna in här! :) är 22 år gammal, planerar första barnet! Har bim den 19 :)

• Miniflicka93
    arh skrev 2015-11-15 23:32:29 följande:

Välkommen hit :) Berätta gärna lite om dig själv, har du och din sambo börjat försöka eller än så länge bara planerat? :)

Jag är riktigt dålig på att berätta om mig själv men försöker xD jag och min sambo kom överrens förran julen att vi skulle sluta med preventiv medel oså sa vi "det kommer när de kommer" men de blev inte riktigt så... Efter 4 månader valde vi att vi skulle "köra på riktigt" så då började vi faktiskt verkligen försöka få barn.. Det är 8 månader sedan nu :( men vet att man i snitt bli gravid efter 7 månader så jag ger inte upp hoppet ännu! Denna månaden va jag ganska "desperat" haha så googlade runt på massa olika knep och valde att vid den senaste ägglossningen köra bisolvon o greapfruks juice! Både jag och min sambo åt bisolvonen men bara jag drack juicen :) så om de tar sig denna månaden så tänker jag tro på det :p lite om mig, jag extra jobbar på två jobb (ena är hobby jobb) och sambon har fast jobb sedan flera år tillbaka! Vi båda längtar något så galet mycket efter en liten bebis. Det känns som sista pusselbiten! Vi bytte upp oss från en 2a till en rymlig 3a för att kunna ha bebis rum.. Sålänge är det min egna lilla "forostudio" haha men längtar så mycket tills vi ska renovera till barnkammare! Så okej de blev ganska långt iaf haha. Kanske inte så samanhängade :O men men! Här är iaf jag :D
  • Miniflicka93
    arh skrev 2015-11-16 13:25:18 följande:

Bisolvon och grapefruit? Haha vad ska det ha för effekt? ??

Haha bisolvon ska göra sekreter tunnare o enklare för spermierna att simma igenom och grapefrukt gör samma plus att man får rikligare med äl sekret! :p många ställen jag läst där folk säger "jag har försökt i flera månader men när jag prövade detta funkade de på första försöket" jag vill gärna vara en av dem som också säger de så får bara vänta ut bim o hålla tummarna! :D
  • Miniflicka93
    arh skrev 2015-11-16 22:40:36 följande:

Hurrni! Det börjar bli en del människor här inne. Finns det något sätt att sluta gruppen? Om ni skulle vilja det alltså :)

Och en till grej. Nidationsblödning är det någon som vet något om det. Jag tror att jag kan ha fått det idag och jag vet inte om jag ska vara glad eller orolig. Mest orolig för tänk om det inte är det. 

I Gravid & Baby appen som jag har på mobilen står det såhär "En liten blödning kan uppstå när det befruktade ägget fäster i livmoderslemhinnan, en sk, nidationsblödning" 

Jag tycker du ska bli glad om det är en nidis! :D
  • Miniflicka93

Tusen tack till alla grattis! Vi är så himla lyckliga <3 trodde aldrig denna dagen skulle komma!!

• Miniflicka93

Tittar in här igen och kollar läget! :D Hur går de för er? :) Gått in i vecka 16 nu och dagarna bara flyger iväg <3

• Miniflicka93
    arh skrev 2016-02-08 16:36:28 följande:
    Grattis! För mig och min sambo går det segt tyvärr :/
    Hur länge har ni försökt nu? Skönt att ni kämpar på iaf! Snart kommer ni ha eran lilla knodd med <3 Även om jag är super glad att jag är gravid med en frisk fin bebis osv så saknar jag lite hela den där spänningen i att försöka få barn xD att sitta och invänta bim.. ta tester och hoppas på ett plus :P Snacka om att man e test beroende då :$
  • Miniflicka93
    arh skrev 2016-02-10 23:08:10 följande:

4e månaden nu i aktivt försökande men känns som för alltid haha, dock kör vi med ett slags uppehåll just nu, eller ja jag försöker väl mest lura mig själv att vi inte försöker så att det tillslut blir :)

Ska jag pröva att tipsa om en grej? Vi försökte i 8 månader innan de tog och läste om bisolvon att de funkat för många och tänkte jag inte har något att förlora. Prövade bisolvon o blev gravid på första försöket :) alltid värt att pröva!!
  • Miniflicka93
    arh skrev 2016-02-14 23:31:15 följande:
    Jo jag vet att det ska ha en viss effekt. Men oftast har vi sex på kvällen och då kliver jag inte upp utan lägger mig och sover man ska ju helst ligga stilla ett tag efter osv :) men jag kanske får prova det om det inte blir nått nu, det finns ju inget att förlora direkt på det :)
    Precis så tänkte jag med! "jag har ju inget att förlora" prövade o tog på första försöket och har inte ångrat att jag prövade! *_*
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar