• JJMannen

Hjälp mig bli fri från porren!

Hej!

Jag vill ha din hjälp med att bli fri från mitt porrberoende som jag lider väldigt mkt av idag. Jag har försökt bli kvitt skiten så många gånger utan att lyckas. Innan jag förklarar hur jag behöver din hjälp ska jag berätta bakgrundshistoriken till mitt beroende.

Redan som barn fick upplevde jag aldrig någon närhet från mina föräldrar. Det visades aldrig några känslor från deras sida vilket har bidragit till att jag själv, vid 31 års ålder, har svårt att visa känslor.

Jag kom i kontakt med porren när jag var 13 år och trodde seriöst att det var så det skulle vara när man har sex med någon. Jag runkade ungefär 2-3 gånger varje dag till det. Det var så otroligt lätt tillgängligt och porren var ju bara 1 klick bort. Vissa dagar kunde det bli 5-7 gånger av runkande per dag. Helt vansinnigt!

När jag till slut blev intim för första gången (18 år) med en tjej så blev det hela inte bättre... Hon var lika sjuk i fantasin som jag och sexet vi hade var som tagen ur en hårdporrfilm. Det skulle sugas mellan varven när vi låg, det skulle sprutas hejvilt i ansikt och mun, sväljas och spåttas. Det skulle ligga flera gånger per dag och gärna överallt.

Den upplevelsen orsakade någon sorts trigger i min hjärna som pågår än idag.

Jag har alltid runkat till porr oavsett om jag varit i ett förhållande eller inte. Jag har också varit otrogen mot alla jag varit tillsammans med.

Jag ser rätt bra ut och varje gång det har lett till otrohet har det varit en invit från den andra. Lätt kanske att skylla ifrpn sig med när inviten har erbjudits har alla dessa porrfantasier gjort sig påminda.

Idag är jag gift, har två barn och älskar min fru över allt annat. Hon vet att jag har varit porrberoende men vet inte att det fortfarande pågår. Jag har sagt att jag har slutat för länge sen.

Jag runkar till porr minst 1 gång per dag. Så fort jag får chansen surfar jag in på en sida i mobilen och drar hud. I tonåren trodde jag att det var alla tonårshormoner som spökade. Idag känns det som att det är någon sorts drog som kroppen behöver. Typ att dopaminet har tagit över kontrollen. Det hela har inte blivit bättre av all sex och nakenhet man blir överöst med överallt.

Jag antar att en del av er undrar varför jag inte träffar en psykolog men jag kan inte göra det anonymt i dagsläget.

Jag vill nu en gång för alla, för min skull och för min familj skull bli av med detta jobbiga beroende engång för alla. Jag vill få kontroll över mitt liv.

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att ni pushar mig till att bli av med porrberoendet.

Jag kommer att skriva i tråden minst 1 gång per dag hur det går. Jag kommer förmodligen få sjuka abstinens och skriva exakt hur jag känner för stunden. Jag skulle bli otroligt glad och det skulle betyda mycket för mig och du kan svara med uppmuntrande ord.

Nu kör vi!!!

• Svar på tråden Hjälp mig bli fri från porren!
  • JJMannen

Problemet med min fru är att jag har döljt det för henne och hon äcklas av att se andra människor ha sex. Jag har en känsla av att hon tror att en som tittar på porr vill att partnern ska se ut som en porrstjärna och gärna ha sex på samma sätt. Att tjejen ska vara något undergivet, stora bröst och ett blekt anal typ.

Men som majoriteten av alla som runkar till porr ( i mitt fall iallafall) så handlar det inte enbart om själva kvinnan. Det är kombinationen av allt tillsammans med känslan av utlösningen. Jag kan titta på allt ifrån håriga kvinnor, som jag skulle finna sjukt ofräscht i verkligheten, till en trekant med två killar, vilket jag aldrig skulle gå med på, till att se en milf ligga med en med enormt stor kul. Det är inte en specifik typ av porr. Det beror helt på vad jag kommer över för stunden. Därför känner jag att det är ett missbruk. Jag får även abstinens om jag inte runkar varje dag. I jobbet så går jag in på toalett, drar huden i typ 10 min och går ut. Egentligen är ju det sjukt.

Och det blir ju inte lättare när man har vackra kvinnliga medarbetare. Vill poängtera att jag aldrig stöter på dom. Den typen av sexmissbruk har jag inte.

Potential:

Jag förstår dig! Vi fixar detta!

Samma sak här. Försökt begränsat tittandet till 5 min men efter ett par gånger är man tillbaka på ruta ett igen.

Själv röker jag inte, snusar inte, dricker inte och spelar varken tv-spel eller lotterier. Jag gör verkligen inget annat än att jobba och komma hem. Jag älskar mitt jobb och missbrukar porr.

Hade min fru varit okej med porrandet hade jag kanske inte känt denna ångest. Eller så är det en del av upplevelsen, smygandet i kombination med allting som händer i kroppen med vid utlösning.

Jag ser mitt missbruk som en knarkare. Jag måste bara titta och onanera oavsett sinnestillstånd.

Uppdatering:

Har inte tittat på porr på snart 36 timmar. Gick in på Instagram och fick en röv rakt upp i facet. Sjukt jobbigt för nu vill hjärnan se porr!!!

Det ilar i skrevet och jag vill se mer av den röven!!

Tänker på rumpa rumpa rumpa rumpa just nu.

• JJMannen

Följer en del som följer andra. Och den dom följer visas i flödet där under Utforska Inlägg... Men ska försöka begränsa tittandet.

Jag har inte sett det från det hållet innan. Hade min fru accepterat detta så hade ju det fortfarande varit ett missbruk. Som att ett par som sitter och röker på ihop.. Tack för upplysningen.

Missbruket är som du skriver, en ventil som behöver utlösas ibland. Jag vet inte hur jag ska angripa problemet än att försöka avstå helt och hållet från det.

Att dela med sig av missbruket här känns faktiskt otroligt bra. Jag känner att jag är en slav under porren. Det är det som är så jobbigt. Jag vill själv kunna kontrollera när jag vill dra huden och inte. Inte känna varje gång jag får en ledig stund över att jag bara måste titta på porr och onanera.

Som sagt, jag förstår min frus inställning och jag skulle reagera på samma sätt om hon döljt nåt jag avskyr under så lång tid.

• JJMannen

Frun:

Det är precis som du skriver. Det är en otroligt svår negativ spiral att komma ur. Många nekar till att det är ett beroende.

Tack för länken! Ska lusläsa allt som står där.

Potential:

Haha, ja min vän. Den har dock ältats sig fast på näthinnan. Otroligt vacker rumpa.. Jobbigt när jag tänker på den sista nakna bilden jag sett på 48 timmar.

Tar tacksamt emot tips!

Jag har svårt för att visa känslor. Jag döljer känslor och jag vill inte prata om känslor. Jag skämtar lätt bort när det blir för jobbigt eller för seriöst. Min fru hatar det.

Jag såg aldrig mina föräldrar visa känslor. Dom kramades aldrig framför mig eller sa att dom älskade varandra. Jag har aldrig sett dom gråta. Jag förlorade ett syskon när jag var mycket ung. Jag kommer ihåg varje sekund, varje steg och varje agerande från omgivningen när det hände. Min älskade lillebror försvann en dag och mina föräldrar pratade aldrig om det. Dom grät inte framför mig. Jag gråter inombords och tänker på honom jämt och ständigt. Jag är livrädd för att det ska hända mina barn något.

Gällande självkänsla/självförtroende:

Jag anser att jag har ett bra självförtroende. Jag ser bra ut. Klär mig bra och har lätt för att kontakta andra människor samt får ibland komplimanger. Jag har lätt för att prata inför en stor grupp och gillar det.

När det kommer till självkänsla hatar jag mycket med mig själv. Jag tycker inte att jag duger till nåt och har ett bekräftelsebehov. Jag måste få andra människor att tycka om mig. Jag måste vara bäst på allt det jag gör och är jag inte det så hatar jag den andra som är bättre. Men det är inget jag talar om... Det är nog här porrberoendet göds.

Angående inviter så är det ett bekräftelsebehov samt porren som gör sig påmind. Jag hade en affär med en kollega en gång som spottade ut sig att hon älskar att suga. Så dum som jag är undrade jag hur mycket bla bla bla vilket ledde till att hon gjorde det ett par gånger, 4-5. Hon var verkligen en gudinna på suga och jag njöt varenda sekund av det. Det var sju år sedan och jag kan inte sluta tänka på henne. Jag hade ingen negativ känsla. Jag kände inte att vi var otrogna, (hon hade sambo).

Dock hade jag samlag med en annan kvinna typ 3 månader efter. Det var en one night och den känslan dödade mig. Jag fick en sådan ångest och den ångesten har jag fortfarande. Där kände jag att jag var otrogen och ångrar det så otroligt mycket. Det var sista gången jag var otrogen mot min fru. Sedan dess har jag inte rört vid en annan kvinna. Jag äcklas av känslan nåt fruktansvärt.

Porrsurfandet ger mig en kick. Jag känner mig lugn och sansad efter åt. Stressen försvinner för en stund samt alla negativa tankar och känslor. Efter en stund byggs dom upp igen och jag känner åter igen ett sug efter att runka till skiten. Det är sjukt jobbigt.

Det räcker ibland med 5 minuter porr. Bara jag får komma till det. Jag kan nog påstå att jag tittar intensivt. Jag vet vilka porrmodeller jag gillar och återkommer till dom beroende på vilket humör jag är på. Fan vad vrickat när jag tänker efter..

Tack för alla tips och länkar. Ska absolut läsa mer om KBT. Jag ska vara så ärligt det bara går här. Om ni har erfarenhet av detta så dela gärna med er! Skulle betyda allt för mig och oss andra som vill förändra vårt liv.

Pelle! Välkommen! :)

Sadwife:

Otroligt respektlös av din kille att göra sånt. Och sjukt att han gör det framför dig.

Jag vet att du inte vill höra det men med det beroendet jag har hade jag inte tvekat att vara otrogen om en snygg kvinna stöter på en och kommer med oanständiga förslag. Jag har ju varit där och gjort det. Dock var det länge sedan för min del och jag försöker undvika de situationer så mycket det bara går.

Man över mus:

Du är en förebild! Riktigt bra jobbat! Ska bli spännande att vara runkfri så länge. Jag längtar.

Sinnestillstånd just nu;

Har varit fri från porr och runk i över 48 timmar. Sjukt sugen dock.. Huvudvärk som fan, vet ej om det är abstinens eller nåt annat. Är otroligt stressad och det känns som det är nåt jag inte hunnit göra idag. Hjärtat klappar snabbare än normalt. Jag vill verkligen titta på skiten.

• JJMannen

Måste säga att det är fantastiskt roligt att många engagerar sig i denna fråga!

Uppskattat verkligen era frågor och funderingar samt tips ni kommer med!

Min bror var ett år när han gick bort.

Jag kan inte visa känslor för min fru men mina barn överöser jag med kärlek. Jag kramar om dom nästan hela tiden när jag är hemma efter jobbet. Jag talar om för dom hur mycket jag älskar dom och vill skämma bort dom med allt. Dock var det länge sedan jag sa till min fru hur jag känner för henne, trots att jag älskar henne också.

Tiden jag lägger ner kan vara alltifrån 5 minuter till 1,5-2 timmar. Det beror helt och hållet på när tillfället ges. Är jag ensam hemma under en längre tid går tiden åt att porrsurfa. Är jag på jobbet och vet att jag inte kommer få tid till det hemma "passar jag på" på jobbet. Då är det toaletten som gäller.

Jag döljer det bra. Det finns inkognito/privatsurf i webbläsaren i mobilen. Lämnar absolut inga som helst spår på vilka sidor man varit inne på. En del kallar det sambofönster :)... Sorry grabbar om jag sabbat nåt för er nu.

Det är och andra sidan hur enkelt som helst för henne att komma på mig egentligen.

Tips! Om ni misstänker att er kille porrsurfar bakom ryggen på er. Säg att ni ska iväg ett par timmar. Kom dock tillbaka efter 10 min och låtsas som ni glömt nåt. Jag lovar er att han sitter där med kuken i näven. Sorry igen grabbar men jag har verkligen sympati för kvinnorna här...

Min fru har alltid haft en dåligt förhållande till porr. Det är därför hon avskyr det. Jag förstår henne helt och hållet. Dock skulle jag önskat att hon kunde kanske velat tittat tillsammans med mig men då kanske mitt beroende hade varit ännu värre.

Gällande sexet så är det alltid jag som tar initiativet till det. Jag tycker vi har bra sexliv men jag önskar att hon tog för sig mer. Hon gillar inte att suga trots att jag älskar att bli avsugen. Hon skulle absolut inte vilja ha porrfilmssex vilket jag verkligen skulle vilja ha. Det finns saker jag saknar men då vi har en historik med porren så känns det spänt på nåt sätt om det blir för "porrigt". Jag tror att det är det som har lett till att jag varit otrogen. Jag har trott att alla andra tjejer vill ligga som i porrfilmer, vilket är sjukt skevt egentligen.

Jag är henne trogen numera och de skulle inte falla mig in att vara otrogen igen.

Sinnesstämning:

3 dygn utan någon som helst runk till porr.

Känner mig inte alls lika stressad. Hjärtat slår inte lika fort. Lite av abstinensen har försvunnit!

Saknar dock att får titta på en naken underbar kvinnokropp...

Jag längtar till denna tråd på dagarna. Kanske därför det inte känns så jobbigt att inte tänka på beroendet.

Fortsätt ställa frågor. Det betyder mycket och det hjälper mig med min "avförgiftning av porren".

God natt vänner!

• JJMannen

Jo, jag har ofta tänkt på hur det skulle vara om min fru var mer tillmötesgående angående sexet. Jag skulle så gärna vilja att hon bar sexiga underkläder eller var lite mer "snuskig/porrig" i sängen. Jag tänder otroligt på tanken av att någon gång ha spontansex eller spontanavsugning när man minst anar det. Men jag tror inte det hade hämmat mitt beroende.

Anonym (sexet?)

Det du skriver gör mig sjukt kåt. Jag har varit porrfri i 6 hela dagar, när du skriver så detaljerat väcker du beroendet :)

Precis som alla andra förhållanden var vårt sexliv riktigt hett i början. Vi hade sex över allt och nästan hela tiden.

Med åren avtar det av någon tråkig anledning. Jag har läst en del trådar här på FL och det är antingen killen eller tjejen i förhållandet som det bleknar hos.

Även när vårt sexliv var som bäst/hetast så brukade jag kolla på porr. Vi kunde ha sex två-tre gånger på en dag men på kvällen när jag var ensam började porrsurfandet.

Det som är så otroligt jobbigt med det är att jag alltid vill se nytt. Nya klipp varje dag och nya klipp hela tiden. "Undrar vad dom gör där", "bara ett klipp till sen ska jag sluta"- den tanken går hela tiden. Tillslut har man suttit 1-5 - 2 timmar av konstant porrsurfande.

Jag har ett otroligt djupt beroende och jag ska en gång för alla ta mig ur skiten.

Dag 6:

Nu är jag inne på min sjätte dag utan något som helst porrsurfande eller runkande. Jag har tänkt tillbaka så mycket på min ungdom. Jag kan inte komma ihåg sist jag var "porrfri" så här länge. Alla dessa dagar och nätter jag satt framför internet i pojkrummet. Hur beroendet eskalerade varje dag. Jag önskar att jag på nåt sätt kunde göra nåt vettigt av den tiden. Kanske sökt hjälp men då intalade jag mig själv att det är en tillfälligt njutning och att det är normalt.

Jag anser absolut inte att det är onormalt för de som kan kontrollera sitt porrsurfande men för min del var det en drog.

Jag tror mer och mer på teorin om min dåliga självkänsla kombinerat med en viss ångest över stress som bidragande orsaken till porrberoendet.

Fan vad jag längtar till dag 30!!

Bra jobbat "potential"! :)

• JJMannen

10 dagar utan porr!

Helt jävla sjukt vad man kan åstadkomma med "jävlar anamma". Jag har aldrig varit fri från mitt vidriga och osunda porrtittande. Jag kan lova er att jag var sjukligt beroende av porrsurfandet. Det gick ut över jobb,relationer och fritid. Jag gick bakom ryggen på min fru, i så många år som jag har ljugit om mitt beroende och nu ligger man här i sängen 10 dagar senare och känner att det värsta suget har försvunnit. Jag hade en sådan fruktansvärd abstinens för 3-4 dagar sedan fram till igår. Allt jag tänkte på var porr, porr och åter porr. Jag var så sjukt nära på att ge med mig av suget.

Jag är grymt stolt över det jag har klarat av hittills och jag lovar er som vill sluta ifall det har blivit ett beroende. Det går!!!

Jag gör detta utan att ha min livskamrat bredvid mig som hjälper till. Det hade underlättat nåt så fruktansvärt om hon bara visste vad jag gick igenom. Jag får skylla mig själv att jag inte varit ärlig under alla dessa år. Varje timme är en ständig kamp och jag känner att det är värt det!

Ha det bra!

11 dagar imorrn!!! Nu kör vi!!!

Svar på tråden Hjälp mig bli fri från porren!