• Julkalendern2015

Helt ärligt; vad tror ni om ÅRETS JULKALENDER? - SVT's Julkalender, 2015!

Ja, gott folk. Haha, vad tror ni om årets julkalender i SVT?

En smygtitt:

www.expressen.se/noje/smygtitta-pa-2015-ars-svt-julkalender-har/

Min spontana tanke är; WHATA FUDGE???

Men, jag vet inte, den kanske är bra?

Vilken åldersgrupp tror ni den riktar sig till? Personligen gissar jag på 10-ish upp till pensionär. Knappast något för småkids. Tror jag alltså, men vad tror ni?

• Svar på tråden Helt ärligt; vad tror ni om ÅRETS JULKALENDER? - SVT's Julkalender, 2015!
  • PlayWood

Jag gillade dem i historieätarna så julkalendern ser helt okey ut. Glad men jag kommer förmodligen ändå inte följa kalendern för det.

It's better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
  • PlayWood
    Julkalendern2015 skrev 2015-11-16 19:37:36 följande:
    Ni som sett "Historieätarna"; passar den serien en femåring?
    Nej, jo, men jag tror det skulle va ganska tråkigt att se på för en femåring, lika spännande som antikrundan typ.
    It's better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
  • PlayWood
    Julkalendern2015 skrev 2015-11-16 19:55:27 följande:
    Aha, okej. Aja, vi får se. Tack för infon iaf! :)
    fast, vad vet jag? jag skulle tänka mig att det är tråkigt om man är fem :D kanske kuligare för en 10+ are? du får avgöra som har en femåring.

Rekommenderar detta avsnitt:

Som är ett översvep genom historien.

Sen vet man inte hur intressant julkalendern blir fast de har gjort intressanta program tidigare. som du sa så får vi se :)
  • Ego Lovers
    Solocity skrev 2015-11-16 19:27:21 följande:

Historieätarna är ju toppen så det tror jag att detta också blir :)

Håller med! Och våra barn behöver lite annorlunda historia
  • K Kalle
    Julkalendern2015 skrev 2015-11-16 18:41:45 följande:

Ja, gott folk. Haha, vad tror ni om årets julkalender i SVT?

En smygtitt:

www.expressen.se/noje/smygtitta-pa-2015-ars-svt-julkalender-har/

Min spontana tanke är; WHATA FUDGE???

Men, jag vet inte, den kanske är bra?

Vilken åldersgrupp tror ni den riktar sig till? Personligen gissar jag på 10-ish upp till pensionär. Knappast något för småkids. Tror jag alltså, men vad tror ni?

Superintressant ju! Jag hade älskat det som barn. Som vuxen har jag sett alla avsnitt av Historieätarna. Det har förresten min man också gjort. Han har bara gått gymnasiet och är helt ointresserad av kultur, men Historieätarna tyckte han var jättekul. Jag gissar att det var all den äckliga maten han tyckte var roligast medan jag är och alltid har varit intresserad av kulturhistoria.

Jag minns att det fanns en liknande julkalender när jag var barn, om julförberedelser på en bondgård på 1800-talet. Älskade den!
  • K Kalle
    Julkalendern2015 skrev 2015-11-16 19:37:36 följande:

Ja, ni har kanske rätt. Jag ska absolut ge den en chans. Som någon skrev så brukar man ju gilla kalendern när man väl kommit in i den lite.

Men dansen, som någon skrev, får gärna vara en engångsföreteelse.

Historieätarna har jag missat. Får googla och se om det kanske finns play eller tuben.

Ni som sett "Historieätarna"; passar den serien en femåring?

Historieätarna passar nog inte en 5-åring. Den finns på SVT:s öppna arkiv tror jag.
  • Vestra

Äntligen en bra julkalender känner jag. Utgår från mig själv och inte barnen, men tror att den kommer passa dom också. 
    Som många påpekat historieätarna är ju kanonbra och småkul också. Inte bara elände liksom. Hoppas det blir någon mer barnig variant av det. Känns så. 
    Så mina förhoppningar är stora.

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Archandra

Jag känner för första gången på många år lust att se på julkalendern. De senaste åren har ju varit bedrövligt tråkiga. Jättekul koncept som jag verkligen ser fram emot.

• Flash Gordon

Det är tummen ner från varenda unge man hört. Missade helt sin målgrupp vad det verkar.

Svar på tråden Helt ärligt; vad tror ni om ÅRETS JULKALENDER? - SVT's Julkalender, 2015!