• annacnummertre

hur är det möjligt? ingen graviditet trots flera plus.

jag plussade förra söndagen, tydligt. ÄL +8 var det då. fortsatte sedan ha starkare plus hela veckan, testade senas i torsdags. idag tog jag ett nytt test och deet var svagare, blev jätteorolig och sökte kvinnokliniken.
    där kissade jag negatgivt samt att VUL inte ens visade tecken på graviditet, slemhinnan såg ut som inför mens. vafan?
    har jag varit gravid? vad har hänt? 
    är helt förstörd, var så glad över plusset....

• Svar på tråden hur är det möjligt? ingen graviditet trots flera plus.
  • Jag är bara jag

VUL skulle inte visat så tidigt hur som helst. Tog de blodprov eller bara kissprov? Blodprov är ju pålitligare. Tycker du ska avvakta. Var det en kemisk graviditet kommer du blöda mycket snart, men annars får du göra ett till VUL senare.

• miamarina84
    Jag är bara jag skrev 2015-11-16 19:24:42 följande:

VUL skulle inte visat så tidigt hur som helst. Tog de blodprov eller bara kissprov? Blodprov är ju pålitligare. Tycker du ska avvakta. Var det en kemisk graviditet kommer du blöda mycket snart, men annars får du göra ett till VUL senare.

Vad är kemisk graviditet?
  • Jag är bara jag
    miamarina84 skrev 2015-11-16 19:26:26 följande:
    Vad är kemisk graviditet?
    Ägget blir befruktat,fäster, men dör direkt efter. Sker före BIM/senast vid BIM så man räknas inte som om man verkligen varit gravid. Oerhört vanligt och de allra flesta vet inte att det hänt om de inte råkat hinna testa plus eller haft såna symptom som inte går missta sig på.
  • annacnummertre
    Jag är bara jag skrev 2015-11-16 19:24:42 följande:

de tog bara kiss och gjorde vul. hon sa att hon inte såg tecken på graviditet alls... skulle ha varit i vecka 4+3 idag, då borde hon väl sett?
  • Jag är bara jag
    annacnummertre skrev 2015-11-16 19:31:50 följande:
    de tog bara kiss och gjorde vul. hon sa att hon inte såg tecken på graviditet alls... skulle ha varit i vecka 4+3 idag, då borde hon väl sett?
    Nej,det är för tidigt. Vecka 6 kan man se ett foster om man har tur och vecka 7 hjärtat, men för tydligt besked v.8.
  • annacnummertre
    Jag är bara jag skrev 2015-11-16 19:35:07 följande:
    Nej,det är för tidigt. Vecka 6 kan man se ett foster om man har tur och vecka 7 hjärtat, men för tydligt besked v.8.
    men nu blv jag ännu mer förvirrad....
    så jag kan vara gravid ändå? hon gav mig primolut så jag kunde blöda ut om jag ville... eller ska jag vänta?
    blir inte klok!
  • annacnummertre
    Jag är bara jag skrev 2015-11-16 19:35:07 följande:
    ser man alltså ingenting i livmodern vecka 4+0 tex?
  • Jag är bara jag
    annacnummertre skrev 2015-11-16 19:40:30 följande:
    men nu blv jag ännu mer förvirrad....
    så jag kan vara gravid ändå? hon gav mig primolut så jag kunde blöda ut om jag ville... eller ska jag vänta?
    blir inte klok!
    Vänta du! Så tidiga m.f blöder ut av sig själva om det skulle vara så.  Och nej,vid BIM ser man ingen skillnad alls på förtjockad slemhinna p.g.a förestående mens eller p.g.a graviditet. Du kan ju vänta en vecka,ta ett nytt test och är det negativt gör du som du vill med pillren.
  • Moneal

graviditeten kan ju sitta någon.annanstans oxå så väldigt kontur att de inte tog blodprov för att kolla halten av hcg.

Svar på tråden hur är det möjligt? ingen graviditet trots flera plus.