Problem med fönsterdrag
Har sedan jag flyttade in i min bostadsrätt, en lägenhetstvåa för cirka ett år sedan haft problem med fönsterdrag i lägenheten. Problemen finns i vardagsrummet, sovrummet samt i köket. Det drar på olika ställen, från golvet och upp mot taket.
Jag upplever att jag inte får någon ro i kropp o själ, och har även blivit deprimerad.
Har efter en lång process med vice värden till slut lyckats få arbetet påbörjat med tätning av fönstren, en diskussions-process som pågått väl över ett halvår.
Förutom de psykologiska besvär jag fått, så som oro, ångest, depression så har jag även drabbats fysiskt. Har inte kunnat sova en hel natt i sträck under senaste halvåret, samt att jag under de senaste tre månaderna börjat uppleva stelhet/smärta i nacke samt övre delen av ryggen. Ryggbesvären är som värst framåt tidiga morgonen, men lättar sedan snabbt under dagen när jag är uppe och rör mig.
Har provat byta säng, madrasser, kuddar, varit hos läkaren men allt verkar tyda på att det är draget i lägenheten som är huvudorsaken till mina besvär.
Så det jag undrar är om någon där ute har en liknande historia att berätta?
Kunde ni i så fall lösa era problem, och på vilket sätt?
Blev era fysiska/psykiska problem bättre efteråt?
All information om detta ämne skulle kännas bra, eftersom jag håller på att bli galen av detta. Det är tufft när man känner ångest över att bo/sova i sitt eget hem!