Mitt ex gör allt för att jag inte ska få träffa min son.
Det finns hopp för bra pappor!
Vänner till oss (vi umgås nu efter allt bara med mannen) gick i sär på hennes initiativ, hon ville flytta från Göteborg till Stockholm. 3 årigt barn.
Hon skaffade kontaktförbud, mkt enkelt genom att säga att hon va rädd för mannen (vi vet så klart inte exakt vad hon sa) och detta förnyades i 1.5 år. Vi är dock säkra på att han aldrig har misshandlat henne fysiskt men han sa en del ogenomtänkta saker när hon drog som har används mot honom.
Detta va 2012.
Kvinnan har fortfarande inte flyttat längre än 10 km bort.
Mannen har nämligen skött kontaktförbudet exemplariskt och också barnet varannan vecka. Kvinnan va nog säker på att han skulle nöja sig med varannan helg men icke. Barnet bor varannan vecka hos pappa och ska enligt familjerätten inte byta förskola till den på mammans nya bostadsort! Så hon får köra en omväg varje dag. Familjerätten har bedömt att barnet har sina rötter där han är uppvuxen och mår bra i huset med pappa.
Skolan börjar till hösten och det finns inga indikationer på att det ska bli på annan ort än där barnet bor bra varannan vecka hos pappa.
Kvinnan är galet bitter.