• Anonym (n)

Ge mig orsaker till att skaffa barn

Ge mig orsaker till att skaffa barn, jag själv funderar nästan varje dag på varför man skaffar barn.

Folk kommer skriva upp - Föra sina gener vidare, låta någon ärva efter mig, behålla partnern man har i tron på att han/hon inte kommer göra slut osv.

Jag har själv skaffat en stor lägenhet, nog stor för att få barn men jag vet inte... Ni måste hjälpa mig nu, nämn orsaker till att skaffa barn.
  • Svar på tråden Ge mig orsaker till att skaffa barn
  • Cornellia

Enda orsaken att försöka få barn är att man vill ha dem. Vill man inte så bör man inte ens försöka. 

• Erizajo

Är du osäker så ska du inte skaffa några.
    Alla mina barn har varit sjukt efterlängtade och ger mig en kärlek som jag aldrig upplevt tidigare. Men som sagt, alltid vetat att jag vill ha barn.

• Anonym (D)

Deppiga anledningar du räknar upp..

Inget om det otroliga äventyret med att se någon otroligt nära en upptäcka världen, utvecklas och lära sig saker, vara med om alla "första gången" hos någon man själv skapat/valt att få.

Att älska någon så djupt att man skulle kunna dö för hen, "mamma/pappahjärtat" existerar faktiskt!

Skapa något nytt, bara det är spännande.

En jävligt bra ursäkt till att få leka igen och uppleva "barnsliga" saker igen eller för första gången.

Lära ut det man själv lärt sig och tycker är bra, även om ju barn kan säga emot men de kan vara kul att någon utmanar en och får ett se på saker på ett nytt sätt.

Skapa något tillsammans med den man älskar.

Bara vill helt enkelt.

Jag tycker absolut inte skaffa barn är för alla!

En del är lyckligare utan och visst dom missar nåt men de är inte hela världen, alla upplever olika och missar olika beroende på sina livsval, de bara är så

I en perfekt värld skulle dom som vill ha barn få barn och dom som inte vill skulle inte få, men den är inte perfekt och man kan också ändra sig, har man chans att välja så borde man välja de man vill och skita i vad andra tycker

De finns otroliga fördelar med att skaffa barn, men utan viljan betyder de ingenting ändå

• lövet2

Om jag har en stark "magkänsla" för någonting; en känsla för att något är helt rätt, så brukar jag följa den känslan. Därför har jag skaffat ett antal barn.

• Anonym (.)

Ingen tvingar dig att skaffa barn. Behöver du "orsaker" eller "anledningar" för att övertyga dig själv om att skaffa barn bör du avstå tills du känner viljan självmant :)

• fragile

Är du osäker så skaffa inte barn. Fråga dig själv och inte andra . 

• Anonym (Maja)

Känner du att du behöver ställa denna frågan bör du nog inte skaffa barn.

• Anonym (Nooooo)

Om den frågan behöver ställas ska man absolut inte ha barn.

Svar på tråden Ge mig orsaker till att skaffa barn