• Milleman

syskon med på RUL på Östra i Gbg

Vi ska på RUL imorgon. Jag ringde upp till ultraljudsmottagningen och frågade om vår snart 5-åring fick följa med. Han var med på ultraljud i vecka 10 och det skulle vara spännande om vi alla var med på detta med.

Hon sa ja, men att pappa/storebror fick gå ut om det blev rörigt i rummet.

Läser nu i papperna att barn inte får följa med. Blir kluven. Hon har ju sagt ja nu, men om de säger nej imorgon så får ju i te pappan heller följa med in.

Har ni fått ha med syskon på östra?

(Jag var på ultraljud för en vecka sen och allt såg bra ut med bebis och jag känner rörelser varje dag så jag är inte jätteorolig för dåliga besked)

• Svar på tråden syskon med på RUL på Östra i Gbg
  • Långbenopluto

Jag tycker inte syskon har på UL att göra alls, även om du känner rörelser kan dom se andra avvikelser....

• Milleman
    Snövits skrev 2015-11-17 11:16:21 följande:

Jag tycker inte syskon har på UL att göra alls, även om du känner rörelser kan dom se andra avvikelser....

Det vet jag. Men alla känner vi olika inför hur involverade syskonen ska vara :)

Min grundfråga är om det finns någon här som fått ha med syskon? :)
  • Firilli

Hade ingen möjlighet att lämna vår då 2åring när det var dags för RUL och BM sa hon fick följa med in men med reservation att hon å pappan fick gå ut om hon störde/det var ngn avvikelse. Allt gick dock jättebra och hon satt lugnt å tittade i en bok. Detta var på östra för snart 3år sen..

De skriver väl syskon ska va hemma pga kan störa, att det kan va jobbiga besked och att det kräver rätt mkt koncentration att gör undersökningen. Denna gång kommer barnen dock få stanna med barnvakt när det är dags.

• Milleman
    Firilli skrev 2015-11-17 11:35:16 följande:

Hade ingen möjlighet att lämna vår då 2åring när det var dags för RUL och BM sa hon fick följa med in men med reservation att hon å pappan fick gå ut om hon störde/det var ngn avvikelse. Allt gick dock jättebra och hon satt lugnt å tittade i en bok. Detta var på östra för snart 3år sen..

De skriver väl syskon ska va hemma pga kan störa, att det kan va jobbiga besked och att det kräver rätt mkt koncentration att gör undersökningen. Denna gång kommer barnen dock få stanna med barnvakt när det är dags.

Och detta var på Östra?
  • Långbenopluto
    Milleman skrev 2015-11-17 11:17:44 följande:
    Det vet jag. Men alla känner vi olika inför hur involverade syskonen ska vara :)

Min grundfråga är om det finns någon här som fått ha med syskon? :)
    Nä, jag förstod inte att du vill ev involvera ett litet barn på  5 år om det skulle vara så att dennes lilla syskon kanske är så svårt skadat att ni behöver göra sen abort....

Sorry, jag missförstod.
  • Milleman
    Snövits skrev 2015-11-17 14:14:28 följande:
    Nä, jag förstod inte att du vill ev involvera ett litet barn på  5 år om det skulle vara så att dennes lilla syskon kanske är så svårt skadat att ni behöver göra sen abort....

Sorry, jag missförstod.
    Fast jag skrev väl att vi var på ultraljud för en vecka sen?
    Du behöver inte vara otrevlig, det hade du inte varit om jag frågade dig öga mot öga.

Dessutom, om det skulle vara fel på bebisen så kommer han få veta snarast möjligt ändå. Han har vetat om sitt syskon i över 2 månader :)
Svar på tråden syskon med på RUL på Östra i Gbg