• Lia87

Bisolvonmetoden

Jag och min kille har sedan innan en dotter på snart tre år. Vi har försökt aktivt att skaffa ett syskon sen januari 2015, börjar alltså närma sig året. Läste mycket om olika huskurer man kunde ta till. Bland annat att äta hostmedicinen Bisolvon från mensens första dag fram till ägglossning. Så det har jag gjort fram till ägglossningen som var nu i helgen. Har även tagit bidrottniggelé, Apiforce. Kommer många olika bud på om huruvida det faktiskt hjälper eller inte, men jag har blivit desperat. Kändes som att man inte hade något att förlora på det ;)

Detta kanske är ett uttjatat ämne. Men det skulle ändå vara kul att jämföra erfarenheter, följas åt om någon mer gått på samma (eller liknande) kur eller få höra era historier om detta! :)

• Svar på tråden Bisolvonmetoden
  • Lia87

Bim idag, funderar på att ta ett test....men det kanske är bättre att vänta några dagar till :/

• Cyanea

Det beror ju lite på ;) Det brukar inte vara några problem att få ett tydligt, fins plus om man är gravid på BIM (förutsatt att ÄL var när den skulle), så du ska kunna få ett tillförlitligt svar. Själv hatar jag att testa och väntar gärna så länge som möjligt för att jag hatar det där blanka, hånande jävla testet... 

Det jag menar är att du med största sannolikhet får rätt svar med test idag, men jag förstår om du vill vänta. Önskar dig lycka till vad du än bestämmer dig för :) 

• Lia87
    Cyanea skrev 2015-11-25 13:19:29 följande:

Det beror ju lite på ;) Det brukar inte vara några problem att få ett tydligt, fins plus om man är gravid på BIM (förutsatt att ÄL var när den skulle), så du ska kunna få ett tillförlitligt svar. Själv hatar jag att testa och väntar gärna så länge som möjligt för att jag hatar det där blanka, hånande jävla testet... 

Det jag menar är att du med största sannolikhet får rätt svar med test idag, men jag förstår om du vill vänta. Önskar dig lycka till vad du än bestämmer dig för :) 

Blev ett svagt plus, plötsligt händer det ;)
  • Grus grus
    Lia87 skrev 2015-11-25 19:02:57 följande:

Så det funkade med bisolvon! Grattis!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Lia87
    Grus grus skrev 2015-11-25 19:10:11 följande:

Ja det gjorde visst det!???? Är desto mer övertygad nu????????

Tack snälla! Känns underbart????
  • Lia87
    Grus grus skrev 2015-11-25 19:10:11 följande:

Oj, emojis gick visst inte att använda...ha ha! Skulle inte vara hundra frågetecken efter! ;D
  • Pluttan

Men åh vad roligt. Stort grattis! Kul att det funkade. Berätta! Hur intog du det? Körde du bara bisolvon eller annat också? Körde du hela cykeln?
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Lia87
    Pluttan skrev 2015-11-25 20:23:09 följande:

Men åh vad roligt. Stort grattis! Kul att det funkade. Berätta! Hur intog du det? Körde du bara bisolvon eller annat också? Körde du hela cykeln?

Tack snälla! :D Ja verkligen, hade helt tappat hoppet men så efter bara en kur så fungerade det :) Sen om det var Bisolvonet vet man ju inte.

Jag tog maxantalet per dag, alltså tre stycken. Åt också Apiforce (bidrottniggelé) som jag läst mycket om här på FL :)

Började kuren första dagen med mens och körde fram till ägglossning.

Nu på slutet har jag också tagit d-vitamin, omega 3 och folsyratabletter :)

Hur ligger du själv till just nu?

Kram!
  • Lia87
    Pluttan skrev 2015-11-25 20:23:09 följande:

Tack snälla! :D Ja verkligen, hade helt tappat hoppet men så efter bara en kur så fungerade det :) Sen om det var Bisolvonet vet man ju inte.

Jag tog maxantalet per dag, alltså tre stycken. Åt också Apiforce (bidrottniggelé) som jag läst mycket om här på FL :)

Började kuren första dagen med mens och körde fram till ägglossning.

Nu på slutet har jag också tagit d-vitamin, omega 3 och folsyratabletter :)

Hur ligger du själv till just nu?

Kram!
  • Cyanea
    Åh vad härligt att höra, GRATTIS :D 
  • Lia87
    Cyanea skrev 2015-11-25 22:03:53 följande:

Åh vad härligt att höra, GRATTIS :D 

Tack snälla! :D Känns helt underbart! :)

Nu kan man äntligen andas ut ;) Får hoppas allt går vägen bara :)
  • Nähäru

Hoppar in här med min historia! :)

Jag och min sambo körde bisolvonmetoden båda två från mens till "Glad gubbe" på cb ÄL-test. Vi båda tog 5ml 2ggr/dag (morgon och kväll). Jag plussade på äl+10 och är nu i v6+5. :D

Vet inte om det var pga bisolvonet, men nu är jag gravid iallafall.

• Lia87
    Nähäru skrev 2017-12-15 02:20:33 följande:

Hoppar in här med min historia! :)

Jag och min sambo körde bisolvonmetoden båda två från mens till "Glad gubbe" på cb ÄL-test. Vi båda tog 5ml 2ggr/dag (morgon och kväll). Jag plussade på äl+10 och är nu i v6+5. :D

Vet inte om det var pga bisolvonet, men nu är jag gravid iallafall.

Stort grattis! :D
Svar på tråden Bisolvonmetoden