• Bullen2015

Ni som kan detta med AMH-värde

Helena 383 skrev 2015-11-18 06:51:09 följande:

Hej

är 38 år och har försökt få barn i över 1 ½ år. Har två större barn sedan tidigare. När jag var till gyn senast såg allt bra ut, det togs även ett AMH-värde som var normalt. 

Nu till min fråga: Skulle jag ev kunna vara hjälpt av att ta Pergotime?

Kan min ägglossning behöva hjälp på traven även fast AMH-värdet var normalt?

Frågar alla först... Vad hade du i TSH? Vi jobbade på barna görandet i över ett år.. Mitt AMH var 3,6 och allt såg jätte bra ut... Är 41år... Men jag hade lite högt TSH... När jag fick ner det blev jag gravid... Ett tips bara :)

Lycka till :)
  • Bullen2015
    Helena 383 skrev 2015-11-18 08:21:26 följande:

Hej!

Tack för svar. Mitt TSH-värde var normalt enligt gynekologen.

Okej :) Vad hade du då? Jag hade också normalt enligt hon jag skulle göra inslamation hos och även vc.... Men dom hade fel. Det visade sig att jag hade en Sköldsjukdom.... Du ska ligga på TSH under 2... (Vissa säger 2,5) men har du 2,5 ska du behandlas....
  • Bullen2015
    Helena 383 skrev 2015-11-18 08:44:29 följande:

Hej!

Tack för era svar! Jag har samma man. Det som jag märkt är att när jag testar med ägglossningsstickor så får jag bara positivt utslag i 7-8 timmar. Förut hade jag utslag mellan 1-2 dagar på dessa. Kan det vara att man har för kort LH-stegring?

Vad hade du i TSH? Är nyfiken, sorry :)

Trodde man bara skulle ha utslag en dag... Jag tog på morgonen då hade jag ägglosning enligt test... På kvällen hade jag inte...

Har ni båda gjort utredning? Fast det är samma man, kan ju "fiskarna" börjat simma "lugnare"...
Svar på tråden Ni som kan detta med AMH-värde