• Marita B

Tidigt graviditetstest

Jag och min flickvän gjorde vår första IVF i förra veckan med äggplock den 9 november och insättning av ett fint litet embryo den 11 november.

Jag har i princip samma symtom nu som de biverkningar jag fick av Gonal-f; dvs magknip liknande mensvärk och gaser. Det enda nytillkomna symtomet är kraftigt ömmande och svullna bröst (vilket vagitorierna Lutinus kan ge).

Idag är det bara sju dagar sedan embryot sattes in och jag har inte haft någon blödning, men jag känner mig inte heller gravid. Kunde inte hålla mig från att graviditetstesta nu på morgonen. Svaret blev negativt! Ägglossningssprutan tog jag för 11 dagar sedan.

Jag VET att det är tidigt, men det verkar som att många som sedan visat sig vara gravida har plussat ganska tidigt.

Fasiken va man grubblar alltså. Det går så mycket energi till att ägna detta en tanke varje vaken minut.

Jag har egentligen ingen fråga i detta inlägg. Söker mest kontakt, pepp och kloka ord från andra med liknande erfarenhet.

Tack på förhand!

Marita

• Svar på tråden Tidigt graviditetstest
  • Mollan79

Det är väldigt tidigt att testa, jag vet hur den olidliga väntan är. Har själv tjuvat idag och jag har inte minsta tillstymmelse till plus på dag 11, hela världen rasar för mig. Det finns ju ännu en liten chans men jag tvivlar :(
    Men jag önskar er lycka till och ömma bröst låter ju lovande :)

• Marita B

Ja, hoppet här finns till viss del kvar och jag tycker nog inte att du ska ge upp ditt hopp riktigt än.

Har du också gjort en IVF med hormonstimulering? Hur känner du dig i kroppen såhär på dag 11?

All lycka önskar jag dig! ?

• Cyanea

Jag vet hur olidligt det är. Har ruvat fyra gånger och är rätt trött på det. Varje gång har jag mått olika och rent krasst brukar äkta gravsymptom inte dyka upp förrän man är i v. 5-7. Vid IVF är man ju verkligen fullproppad med hormoner, så jag tror absolut inte att det är en nackdel att inte känna något speciellt :) 

Jag har ingen solskenshistoria direkt att dela med mig av, för jag blev så skadad av alla negativa tester på vägen till IVF, så jag tjuvtestar inte. Det kliar i fingrarna, men rädslan för negativt är större för mig. 

Dock tycker jag inte att någon av er ska oroa sig. Det finns en anledning till att klinikerna sätter upp sina testdatum. Testa inte mer nu förrän då, utan vänta ut tiden. Mycket kan hända på dessa dagar. Det är inte kört. Skulle det vara kört kommer ni att klara det, även om det gör alldeles för ont. 

Håller tummarna för att minus snart blir till plus för er båda :) 

• Marita B

TACK Cyanea för fantastiskt pepp! Jag ska hålla fingrarna borta från graviditetstesten nu och vänta till testdagen den 25 november.

Ruvar du nu också eller har du paus?....eller rentav ÄR du gravid i detta nu?!? Hur som helst... en massa lyckönskningar även till dig.

• Cyanea

Det låter jättebra tycker jag :) Du får jättegärna berätta hur det går, jag är väldigt nyfiken :) 

Tackar som frågar, min fjärde ruvning pågår fortfarande så att säga. Väntar en liten dotter som kommer till världen om 10 veckor, så jag är i v. 30 nu. IVF är en himla fantastisk metod för oss som inte lyckas på egen hand :)

Det är därför jag säger att jag haft olika symptom varje gång - den här gången som jag blev gravid var inte likadan som någon annan gång jag ruvat, men de andra gångerna var heller inte lika varandra. Jag hade ingen aning om att det gått bättre den här gången, för det kunde lika gärna vara tvärtom. Jag till och med blödde lite dagen före TD och var säker på att det var kört. Så symptom är inte min grej, jag litar inte ett ögonblick på det ;) 

• Marita B

Men OOOOOHH va underbart! Jag blir så glad när jag läser om hur andra får lyckade resultat. Det ger mig också hopp om att själv en dag få vara i samma sits. Jag ska absolut skriva här med jämna mellanrum och uppdatera... oavsett utgång.

• Cyanea

Eller hur, det blir liksom ett litet kvitto på att man inte gör det i onödan :) Det låter klyschigt, men plötsligt händer det :) Och när det händer förstår man varför det inte gick alla gånger innan. Inget av de andra embryona jag ruvat på hade blivit just denna lilla människa <3 

Det ska bli jättespännande att höra hur det går :D 

• Mollan79
    Marita B skrev 2015-11-18 12:43:06 följande:

Ja, hoppet här finns till viss del kvar och jag tycker nog inte att du ska ge upp ditt hopp riktigt än.

Har du också gjort en IVF med hormonstimulering? Hur känner du dig i kroppen såhär på dag 11?

All lycka önskar jag dig! ?

Nej, riktigt än har jag inte gett upp. Tack för uppmuntrande ord från er alla!

Det är 4:e IVF försöket men bara två har blivit till återföring. Första ggn blev jag gravid och kände innan test att jag var gravid, tyvärr missfall i v 7.
    Jag har lite ömma bröst och svettig på nätterna men annars inget. Jag håller tummarna för oss båda!
    Jag ska vänta till söndag med test, har td på måndag men behöver bearbeta resultatet innan jobb på mån.. Kram
  • Marita B
    Mollan79 skrev 2015-11-18 16:57:17 följande:

Nej, riktigt än har jag inte gett upp. Tack för uppmuntrande ord från er alla!

Det är 4:e IVF försöket men bara två har blivit till återföring. Första ggn blev jag gravid och kände innan test att jag var gravid, tyvärr missfall i v 7.

Jag har lite ömma bröst och svettig på nätterna men annars inget. Jag håller tummarna för oss båda!

Jag ska vänta till söndag med test, har td på måndag men behöver bearbeta resultatet innan jobb på mån.. Kram

OM du har ork och lust så dela gärna med dig av söndagens resultat. Jag skänker dig en extra lyckotal på söndag morgon. LYCKA TILL!
Svar på tråden Tidigt graviditetstest