• Marita B

Tidigt graviditetstest

Jag och min flickvän gjorde vår första IVF i förra veckan med äggplock den 9 november och insättning av ett fint litet embryo den 11 november.

Jag har i princip samma symtom nu som de biverkningar jag fick av Gonal-f; dvs magknip liknande mensvärk och gaser. Det enda nytillkomna symtomet är kraftigt ömmande och svullna bröst (vilket vagitorierna Lutinus kan ge).

Idag är det bara sju dagar sedan embryot sattes in och jag har inte haft någon blödning, men jag känner mig inte heller gravid. Kunde inte hålla mig från att graviditetstesta nu på morgonen. Svaret blev negativt! Ägglossningssprutan tog jag för 11 dagar sedan.

Jag VET att det är tidigt, men det verkar som att många som sedan visat sig vara gravida har plussat ganska tidigt.

Fasiken va man grubblar alltså. Det går så mycket energi till att ägna detta en tanke varje vaken minut.

Jag har egentligen ingen fråga i detta inlägg. Söker mest kontakt, pepp och kloka ord från andra med liknande erfarenhet.

Tack på förhand!

Marita

• Svar på tråden Tidigt graviditetstest
  • Emmmasss

Hej!

Vill bara ge lite "pepp"! Jag är inne på 3e ruvningen - första två gångerna tyckte jag att jag kände mig gravid varje ggn :) Hade alla möjliga symtom och testade allt för tidigt. Inte gravid. Är nu inne på dag 5 på ruvning 3, men som jag skrev i en tidigare tråd så har jag inga större förväntningar denna ggn då inga av mina ruvningar gått till blastocyst och inga har varit så bra att det blivit frysförsök (utom 1 som dog vid upptining...). 

Stort lycka till till alla ruvare där ute!! 

* Till @Cyanea!! Du sprider mycket hopp och positivt tänkande! Och så kul att höra att du är gravid!! :) 

• Mollan79

Självklart att jag uppdaterar :)
    Det är skönt att skriva av sig lite när ångesten sätter in haha, kram

• Cyanea
    Emmmasss skrev 2015-11-18 17:53:55 följande:

Hej!

Vill bara ge lite "pepp"! Jag är inne på 3e ruvningen - första två gångerna tyckte jag att jag kände mig gravid varje ggn :) Hade alla möjliga symtom och testade allt för tidigt. Inte gravid. Är nu inne på dag 5 på ruvning 3, men som jag skrev i en tidigare tråd så har jag inga större förväntningar denna ggn då inga av mina ruvningar gått till blastocyst och inga har varit så bra att det blivit frysförsök (utom 1 som dog vid upptining...). 

* Till @Cyanea!! Du sprider mycket hopp och positivt tänkande! Och så kul att höra att du är gravid!! :) 

Tack så jättemycket, vad glad jag blir :D 

Håller alla tummar för att denna ruvningen blir annorlunda för dig. Det krävs bara en för att det ska bli ett barn ;) 
  • Marita B
    Emmmasss skrev 2015-11-18 17:53:55 följande:

Hej!

Massa lyckönskningar även till dig. En dag ska du se att du plussar. Kanske blir det till och med väldigt snart. Själv håller jag både mina egna och flickvännens tummar för + på söndag.
  • Mollan79

Idag har jag fått bruna Lutinusflytningar, är till 98% säker på att detta är ännu ett misslyckat försök..

• Cyanea
    Mollan79 skrev 2015-11-19 15:24:55 följande:

Idag har jag fått bruna Lutinusflytningar, är till 98% säker på att detta är ännu ett misslyckat försök..

Usch vad tråkigt :( Om det är till någon tröst hade jag det den senaste ruvningen också. Fick det dagen före TD, så eftersom maken hade examen på TD och vi inte ville förstöra den med tråkiga nyheter tjuvtestade vi. Döm om min förvåning när det blev positivt. Jag var säker på att det på sin höjd var tidigt MF, framförallt eftersom jag blödde till och från ända till VUL, men här sitter jag med en liten tös i magen i v. 30. 

Jag håller tummarna för att det går bra för dig och att det bara är Lutinus som irriterar slemhinnorna. 
  • Marita B
    Mollan79 skrev 2015-11-19 15:24:55 följande:

Kasta inte in handduken riktigt än. Lutinus tär på slemhinnorna, precis som Cyanea skrev.

Graviditetstesta som planerat på söndag. Hoppas fortfarande på en positivt resultat!
  • Mollan79

Nu blöder jag fullt ut.
    Jag önskar er all lycka och tackar för uppmuntrande ord och pepp <3
    Nu får jag bryta ihop och samla kraft och pengar så kanske jag orkar ännu en gång till våren. Kram

Svar på tråden Tidigt graviditetstest