• Erica94

Julklapp till 2åring?

Har en underbar liten kille på snart 2 år, han är överförtjust i Nalle puh..Annars är han tyvärr inte mycket för leksaker, men bökar gärna runt bland dom. Och med tanke på att julen snart är här behöver jag lite tips på vad man kan ge en tvååring?! Så överös mig med tips & idéer!!

Hittills har vi köpt:

- arbetsbänk med verktyg

- play doh lera med tillbehör

Funderar även på ett kök med tillbehör...

• Svar på tråden Julklapp till 2åring?
  • blomman 2

I den åldern förstår man inte "mängden" julklappar. Tycker att det räcker bra det där! En sak jag gjorde var att slå in allt smått och gott som mitt barn ändå behövde..som en ny haklapp,pipmugg,pyjamas....någon bok. De är så små ännu och förstår inte få mycket ännu. Så köp inget för köpandes skull...det kanske bara ligger orört.

• Erica94
    blomman 2 skrev 2015-11-18 16:35:17 följande:

I den åldern förstår man inte "mängden" julklappar. Tycker att det räcker bra det där! En sak jag gjorde var att slå in allt smått och gott som mitt barn ändå behövde..som en ny haklapp,pipmugg,pyjamas....någon bok. De är så små ännu och förstår inte få mycket ännu. Så köp inget för köpandes skull...det kanske bara ligger orört.

Precis så jag tänker, mängden struntar jag i.. Meningen var att han egentligen bara skulle få arbetsbänken men eftersom han har svårt att komma till ro och leka med något så har tankarna på något mer kommit upp! Något som kan tänkas sysselsätta honom en stund, istället för att leka ångvält i rummet :)
  • Alexi

En bra grej är den blå korg med leksaksmat som säljs på tex BR. Korgen är bra att leka med och det är kul med leksaksmaten och den kan man använda många år framöver.

• Ramborg

Det låter som att din kille är ganska fysisk av sig? Har du möjlighet så kanske en studsmatta, romerska ringar till vardagsrummet, en ribbstol till hans rum?

42.
  • summer13

Sån där sand är fantastisk. Finns nog under flera namn, bla kinetic sand, magic sand m.m.

Roade min 2åring en halvtimme i sträck, vilket är en omöjlighet i vanliga fall

• tulip79

Min blivande 2åring kommer bla få en läkarväska o kläder. Storebror fick en trehjuling av sin farmor sin andra jul (var 14 mån) o lärde sig cyk

• tulip79

...cykla runt två ålder, så det kanske kan vara nåt? Han fick även snöskyffel, pulka, lekspis, böcker o kläder.

• Erica94

Tack snälla ni för tipsen!! :) studsmatta var väldigt bra, men det blir nog till sommaren! Trehjuling har han. :)

Vad är det för sand? :)

• Roborally

Tänk på att små barn som har svårt att fokusera lätt får ännu svårare att komma till ro av att ha mycket prylar runt omkring sig. Vi har satsat på saker som man kan leka med på många olika sätt (tex duplo eller leksaksmat som blir del i både matlagning, butik, restaurang och familjelek) och som går att stuva undan i förvaringslådor så att inte alla leksaker syns hela tiden.

• malle88

En ficklampa. Fick min tvåårige bror för ett par år sedan och det var det enda han lekte med :)

• Sous

Snöskyffel var årets stora hit till min nyblivna tvååring förra året. Samt en jätteförpackning play-doh.

• Rani

Allt som ni använder hemma fast i mindre format. Kökssaker, vattenkanna, sop, cykelpump...

• summer13
    Erica94 skrev 2015-11-19 07:34:16 följande:

Tack snälla ni för tipsen!! :) studsmatta var väldigt bra, men det blir nog till sommaren! Trehjuling har han. :)

Vad är det för sand? :)

Googla magic Sand så hittar du det som lera fast sand typ. Är inte svårstädat heller, vi har bara ett underlägg under. Sanden håller liksom ihop
  • Mellanmjölkens land

Pulka/åkmadrass eller liknande
    Böcker
    Duplo
    Tågbana

Vår 2åring kommer antagligen få det här:
    Bärsele till docka
    Ev docka
    Kastruller och sånt till sitt kök
    Böcker

Svar på tråden Julklapp till 2åring?