• Anonym (Argh)

Orkar inte bli utsatt mera...

Blir så förbannad !! 

Någon/Några idioter där ute beställer saker hela tiden på mitt namn.

Dem två senaste dagarna har jag bestridit två fakturor som låg på 600 kr. Bredband som jag varken beställt eller använt.

Jag försökte teckna mig ett mobilabonnemang igår, men inte gick det heller?

Jag har fått papper från UC, och där står det alla gångerna dessa idioter har försökt ta lån på mitt namn. Belopp som ligger på 20 tusen.

Angående mobilabonnemanget som jag fick slag på var för att min kreditvärdighet var för hög.

Vad i helskotta kan man göra? Förutom att polisanmäla, för det har jag gjort många gånger nu.

Någon som vet varför jag inte kan teckna mobilabonnemang bara för att dessa personer har försökt ta lån på mitt namn? Vad har det med mobilabonnemang att göra?

Och hur förbättrar jag kreditvärdigheten? Går det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-19 04:04
    Kreditvärdigheten var för låg skulle det stå ** Gah!

• Svar på tråden Orkar inte bli utsatt mera...
  • Anonym (Lgh)

Hej!

Enligt min mäklare när jag köpte lägenhet så är det där med kreditvärdighet hur många gånger man ansökt om lån/abonnemang där företag tar en kreditupplysning. Har man tagit många kreditupplysningar så anses mam som att mam inte har koll på sin ekonomi och låg kreditvärdighet.

Tror det bara är att vänta tills den ökar tyvärr

• Farfallos

Avslag är en rutingrej, men om du visar att du har varit utsatt för bedrägeriförsök (vilket resulterat i många kreditprövningar) och skickar dem kopior på polisanmälan så går det oftast vägen.

• Anonym (Argh)

Nu jävlar blir jag förbannad !!!!!!!!!!!!!!!!!

Det har kommit till mig ett inkasso krav på 4700 kr som jag MÅSTE betala.

Har dessa idioter inget annat för sig. Hur kan dem göra så här mot mig?

Hur fan kan man vara sååååå kall?

Vad gör jag nu? Inte tänker jag fan hamna på kronofogden även fast det kanske är det dessa idioter vill.

Är det bara att polisanmäla? Men kommer det hjälpa, eller måste jag ändå betala denna inkasso faktura? GAH !!!!!!!!!!!!!!

• Anonym (Spärra)

Prata med polisen man ska kunna "spärra" ditt personnummer så det inte går att använda till lån och beställa saker på nätet tex

Vet inte riktigt hur man går till väga dock men det borde dom veta. Vet inte om det försvårar livet i allmänhet för dig själv men det ska i alla fall göra det svårare för dom som jävlas med dig. Fy fan va svinigt hoppas det löser sug

• Anonym (spärra ditt personnummer)

Tror jag att du kan göra. Då kan du inte själv heller beställa saker på internet visserligen men de kan inte handla. Du kan häva det när du ska göra inköp. De kommer att välja någon annan. Bestrid alla fakturor och bifoga polisanmälingarna. Ring företaget och förklara din situation. 

Sen tänker jag att ingen i det här landet kan vara helt osynlig. De har beställt i ditt namn och med dina uppgifter men måste ju ha uppgett en adress? Sätt igång och hämnas om ingenting fungerar. En fyratusen prenumerationer på diverse tidningar i puckonas namn kan du väl teckna? Bara för att.

• Aniiee
    Anonym (spärra ditt personnummer) skrev 2015-11-21 21:28:59 följande:

Tror jag att du kan göra. Då kan du inte själv heller beställa saker på internet visserligen men de kan inte handla. Du kan häva det när du ska göra inköp. De kommer att välja någon annan. Bestrid alla fakturor och bifoga polisanmälingarna. Ring företaget och förklara din situation. 

Sen tänker jag att ingen i det här landet kan vara helt osynlig. De har beställt i ditt namn och med dina uppgifter men måste ju ha uppgett en adress? Sätt igång och hämnas om ingenting fungerar. En fyratusen prenumerationer på diverse tidningar i puckonas namn kan du väl teckna? Bara för att.

Och själv få på fingrarna för urkundsförfalskning, id-kapning och bedrägeri, menar du?

Dumt förslag.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden Orkar inte bli utsatt mera...