Vantrivs, uppsägning, SGI?!
Jag är gravid i vecka 18 och är sjukskriven sedan 4 veckor tillbaka pga foglossning. I morgon går sjukskrivningen ut och jag ska tillbaka till läkaren för vidare utredning.
Nog för att foglossning är riktigt drygt när man har ett tungt jobb (jobbar heltid inom vården), men under dessa veckor har saker och ting klarnat för mig.
Jag känner mig glad igen, jag har energi. Jag orkar pyssla, baka och laga mat med mina barn. Jag känner mig liksom så lycklig och kärleksfull ända in i själen...
Det är så längesedan jag kände såhär.. När man är inne i hamsterhjulet så bara liksom rullar det på...orken tryter, jag vill inte umgås med nån, inte åka nånstans, inte göra nånting.. Så lite som möjligt - för i morgon ska jag ju upp 4.45 igen... Och så håller det på!
Bara tanken utav att gå tillbaka till jobbet ger mig hjärtklappning.. Ren ångest... Jag förstår ju nu, att efter 10 år inom samma yrke är det verkligen dags att ta mig vidare, ändra inriktning och helt enkelt byta yrke!
Så utöver att jag har ont överallt, så vantrivs jag något så vansinnigt med mitt jobb! Jag är är less, jag utvecklas inte, utan står och stäppar på samma jäkla ställe.. År ut och år in!
Jag funderar allvarligt på att ta steget och säga upp mig! Men hur blir då detta med föräldrapenning osv? NÄR är den bästa tiden att säga upp sig? Vi planerar att skaffa 2 barn relativt tätt, så det vore ju skönt om man behöll samma SGI under båda föräldraledigheterna!
Tacksam för svar utav er som vet och/eller sitter/har setat i samma sits!