Inlägg från: Anonym (Gravidolycklig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravidolycklig)

Vantrivs, uppsägning, SGI?!

Förstår precis hur du känner. Har hatat mitt jobb i 7 år förstår inte ens hur jag stått ut. Nu är jag gravid, slutade jobba för en månad sen, ska föda om en månad. Jag valde att säga upp mej då jag inte vill "falla tillbaka" dit och riskera att fastna igen. Har också planerat att skaffa två barn tätt om de nu går bra :) ibland krävs de att säga upp sig för att något ska hända, blir lätt att man inte tar tag i att söka nytt jobb om man redan har ett där man kan allt. Så får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda efter min långa och härliga mammaledighet! :)

• Anonym (Gravidolycklig)

På restaurang. Så jobbade mkt kvällar och varje helg och de tänker jag inte göra när jag har barn sen. Jag sa till chefen så fort jag sa att jag var gravid så uppsägningstiden va aldrig nåt problem. Och föräldrapenningen baseras ju på de man jobbat ett år tillbaka, så de är med fixat. Och om planen går som tänkt, så hoppas jag att bli gravid igen inom ett år och 8 månader (tror jag) så får man samma föräldrapenning. Och sen börja om på ny kula efter de sen. Du kan ju ansöka om graviditetspenning om du har ett tungt jobb då får du gå hem 60 dagar innan bf med betalt från f-kassan. De gjorde jag. :)

Svar på tråden Vantrivs, uppsägning, SGI?!