• gfalk

    Pålitlig sida?

    Hej! 

    Julafton är bara ett stenkast från oss. Min flickvän önskar sig ett par Uggs i julklapp. Jag hittade en sida vid namn seboots.com och undrar om det finns någon av er här på forumet som har beställt Uggs eller annat från denna sida? Är denna sida pålitlig? Jag har inte den "fetaste" plånboken för tillfället. Därför kollade jag på den sidan då det är 75% rabatt på uggs. 

    Vänliga hälsningar 
    Fattig pojkvän 

  • Svar på tråden Pålitlig sida?
  • Farfallos

    Det verkar som att du kan ha hittat sajten via pricerunner eller prisjakt, och i så fall är ju ofta butiken bedömd av många fler kunder än vad du rimligen kommer få svar från här på FL.

  • gfalk

    Det var min flickvän som visade mig sidan. Vet inte vart hon hittade den. Hon hade tydligen aldrig beställt från en sidan och visste inte om den va pålitlig.

  • Anonym (Nja...)

    Den enda kontaktinformationen är en mejladress. Inget om företaget, vilket land det är registrerat i, kontaktadress eller telefonnummer. Plus lite halvtaskig översättning här och var och resten på engelska. Då handlar inte jag.

    Tänk även på att om de skickar från utanför EU kommer du med största sannolikhet få betala moms och ev tull, plus postens rätt saftiga avgift. Då är det inte så billigt längre.

  • felix le chat

    Jag skulleinte vara orolig dom är nog otroligt bra på att dra pengar från ditt konto men
    mindre bra på att leverera.....

  • gfalk

    Tack för snabba svar alla! Blir nog att hitta en annan sida. Någon som har en bra sida för hyffsat billiga Uggs? gärna äkta :)

  • skruttanskutt

    Fredag nästa vecka den 27 november är det Black Friday. Då har näthandeln mycket förmånliga erbjudanden. Så tipset är att vänta och kolla vad säkra svenska skobutiker på nätet kan erbjuda!!

  • felix le chat
    Author7 skrev 2015-11-19 21:10:05 följande:
    Zalando har några stycken. Den sidan har jag själv aldrig använt men jag har hört att den ska vara bra. 

    www.zalando.se/ugg-australia/
    Zalando är helt OK men det tar tid !  Min senaste order tog 6 arb dagar eller 8 veckodagar.
    Inte snabbt.
  • Farfallos
    gfalk skrev 2015-11-19 20:35:50 följande:
    Det var min flickvän som visade mig sidan. Vet inte vart hon hittade den. Hon hade tydligen aldrig beställt från en sidan och visste inte om den va pålitlig.
    Ja, återigen prisjakt!

    Nu har jag ingen aning om vad du sökte mer exakt eller vad Uggs är, men jag sökte ugg och här här den träffen:

    www.prisjakt.nu/search.php&view=m#prodlista
  • Author7
    felix le chat skrev 2015-11-19 21:48:21 följande:
    Zalando är helt OK men det tar tid !  Min senaste order tog 6 arb dagar eller 8 veckodagar.
    Inte snabbt.
    Okej, då vet jag det till senare. En del sidor tar en väldigt lång tid. Fast jag brukar bara beställa böcker och filmer på cdon, adlibris och dischop men alla dom brukar ta ungefär en vecka :P så de är ju inte så jätte snabba de heller.
  • Kjell2
    Author7 skrev 2015-11-20 14:36:28 följande:
    Okej, då vet jag det till senare. En del sidor tar en väldigt lång tid. Fast jag brukar bara beställa böcker och filmer på cdon, adlibris och dischop men alla dom brukar ta ungefär en vecka :P så de är ju inte så jätte snabba de heller.
    Det är fem veckor till jul. Alltså ingen brådska.


Svar på tråden Pålitlig sida?