Inlägg från: Ledsen9586 |Visa alla inlägg
  • Ledsen9586

Va gör ja för fel?

Ja är en ensamstående mamma till en tjej på 13 år.

Jag har bipolär och borderline sjukdom vilket inte är det smidigaste att leva och fungera med.

För snart 3 år sedan kollapsade jag och blev sjukskriven. På något sätt hamnade jag mitt i mellan alla myndigheter och fick inga pengar alls någonstans ifrån. Detta har gjort att ja har mått ännu sämre och detta har natuligtvis gått ut över min dotter.

Nu har jag jobb och ekonomin börjar lösa sig.

Idag får jag reda på att min dotter har mått så dåligt över hur det har varit att hon tagit kontakt med bris.

Någon som kan komma med tips på hur jag ska få min dotter att må bra och känna sig trygg.

Jag har verkligen försökt på alla sätt att visa att ja älskar henne och att hon betyder allt för mig

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Va gör ja för fel?
  • Ledsen9586

Jo tro mig det har jag. Tyvärr kan hon inte bo hos sin pappa då han jobbar som lastbilschaför och jobbar väldigt mycke och mycke nätter. Hon är hos honom när han är ledig och när hon vill. Jag har aldrig sagt att hon inte får gå till honom. Ska ja tvinga henne att åka dit när hon inte vill? Dom släktingar jag och hennes pappa har bor långt ifrån annars hade ja väldigt gärna bätt dom om hjälp.

Angående mina sjukdomar så äter ja mediciner och får hjälp från psyk. Ja är inte helt dum i huvudet och ja gör va ja kan.

Men visst ja önskar att ja var lika perfekt som dig

• Ledsen9586

Och va det mitt fel att ja inte fick några pengar?

Jag har ett jobb nu. Ekonomin är inte på topp men den håller.

Min dotter har alltid haft hela rena kläder aldrig behövt gå och lägga sig hungrig. Ja har sett till att hon går i första hand, men hon är inte dum och hon kan läsa. Hon har sett att vi har fått flera blev från kronofogden. Skulle jag smugit in och gömt dom för henne?

Idag har ja inget som ligger hos kronofogden, vi har inte blivit vräkta vi har mat på bordet varje dag kläder på kroppen.

Har du mer att ifrågasätta om att ja inte tar hand om henne?

Jag kanske formulerade mig dåligt ifrån början. Jag skulle behöva tips om hur jag verkligen kan visa att hon betyder allt och att ja verkligen älskar henne. Även när livet är tufft

Vi myser och skrattar ihop. Vi hittar på dumheter och snackar om kompisar. Hon har ofta med sig kompisar hem.

• Ledsen9586

Tack anonym (m) och BCH52. Det va jätte bra tips. Ja ska prata med henne om det nu när ja kommer hem

• Ledsen9586

Jag kan med glädje informera om att jag och min dotter ska ta kontakt med kuratorn på skolan på måndag. Men oxå en förening som finns här där vi bor som är till för barn och ungdomar med föräldrar som har alkohol, drog eller psykiska problem. Dom har jag redan kontaktat. Vi har suttit och pratat länge och med många tårar från båda håll men det känns som vi har en plan ut spikad nu som hon vill att vi ska gå. Och vi har även suttit och myst en stund.

Jag är så stolt över henne att hon berättade för mig hur hon kände och att hon tyckte att det kändes bra att få kontakt med andra som kan hjälpa oss att få det riktigt bra

• Ledsen9586

Anonym oj

Har du aldrig känt att du inte räcker till?

Jag talar om för min dotter varje dag att hon är det finaste som finns att jag älskar henne och att hon är bäst så som hon är.

Jag tar mig tid att sitta och prata med henne. Hon och jag har nu suttit och pratat om hur hon känner och vad hon vill att jag ska göra för att det ska bli så bra som möjligt. Hon talade om för mig att det va när det va som tuffast ca 2 månader i våras som hon chattade med bris.

Hon talade oxå om att hon inte vill ha med socialen att göra.

Om jag hade varit så hemsk som du tycks tro så skulle hon nog inte visat mig vad hon hade skrivit om med bris. Eller?

Nu har hon och ja kommit överens om en plan och den ska vi följa så hon ska fortsätta må bra.

Varför jag fick reda på det idag var för att hon hade varit hos kuratorn på skolan idag pga att hon blev mord hotad i skolan förra veckan. Då frågade kuratorn om hon hade pratat med bris om det som hade hänt. Hon berättade då att hon hade chattat med dom innan. Jag visst om hotet och har gjort anmälningar och pratat med den andre och dennes föräldrar för att få ett stop på det.

Är jag fortfarande så hemsk som du vill att jag ska vara?

Svar på tråden Va gör ja för fel?