Du måste logga in för att svara i en tråd.

• BCH52

Va gör ja för fel?

Nått rätt har du gjort då din dotter har styrka och insikt att söka hjälp. Försök få en kontaktfamilj det är inte lätt att vara helt utan nära släkt där man på ett naturligtvsätt kan få söd för sina barn och för sig själv. Du gör det bästa du kan men din dotter befinner sig nu i början av puberteten den tiden är jobbig för alla föräldrar och tonåringar, så en kontaktfamilj kan vara till hjälp.

• BCH52
    Ledsen9586 skrev 2015-11-20 21:23:18 följande:

Anonym oj

Har du aldrig känt att du inte räcker till?

Jag talar om för min dotter varje dag att hon är det finaste som finns att jag älskar henne och att hon är bäst så som hon är.

Jag tar mig tid att sitta och prata med henne. Hon och jag har nu suttit och pratat om hur hon känner och vad hon vill att jag ska göra för att det ska bli så bra som möjligt. Hon talade om för mig att det va när det va som tuffast ca 2 månader i våras som hon chattade med bris.

Hon talade oxå om att hon inte vill ha med socialen att göra.

Om jag hade varit så hemsk som du tycks tro så skulle hon nog inte visat mig vad hon hade skrivit om med bris. Eller?

Nu har hon och ja kommit överens om en plan och den ska vi följa så hon ska fortsätta må bra.

Varför jag fick reda på det idag var för att hon hade varit hos kuratorn på skolan idag pga att hon blev mord hotad i skolan förra veckan. Då frågade kuratorn om hon hade pratat med bris om det som hade hänt. Hon berättade då att hon hade chattat med dom innan. Jag visst om hotet och har gjort anmälningar och pratat med den andre och dennes föräldrar för att få ett stop på det.

Är jag fortfarande så hemsk som du vill att jag ska vara?

Grattis till dig, du har lyckats fostra en dotter som klarat av att söka hjälp när hon behövde det. Livet är inte alltid lätt och rosenrött, det har din dotter lärt sig. Men hon har också lärt sig att det går att hantera, man kan söka hjälp, man pratar med varandra om det som är svårt. Din dotter kommer att klara sig bra i livet. Fortsätt du att söka och ta emot det stöd som ni kan få. Respekt till dig TS, du gör ditt bästa, mer kan ingen av oss göra.
Svar på tråden Va gör ja för fel?