Inlägg från: Misscaswell |Visa alla inlägg
  • Misscaswell

Va gör ja för fel?

Jag har egentligen inget tips, men min situation har varit liknande din dotters, och jag vill dela med mig.

Min mamma har posttraumatiskt stressyndrom och en bokstavsdiagnos, och när jag var i din dotters ålder skilde sig mina föräldrar och mamma gick in i väggen samt fick en depression, och blev sjukskriven. Pappa var undflyende och otrygg.

Det fanns aldrig pengar, och det var så fruktansvärt otryggt att båda föräldrarna mådde dåligt på sina sätt. Det var därför värt guld för mig att kunna prata med andra vuxna, professionella och lekmän, om min situation.

Som du gav min mamma aldrig upp. Jag visste alltid att hon älskade mig, och fast det var knapert lyckades hon ändå försörja oss. Idag (jag är 30 år) vet jag att jag har ärvt min styrka av mamma, som trots psykisk ohälsa och bristande hjälp från samhället alltid har lyckats ta sig och oss igenom. Hon är min hjälte. Jag bara menar att även om det har varit otryggt för din dotter förstår hon kanske ändå hur mycket du älskar henne och att du är den allra bästa mamma du kan vara.

Svar på tråden Va gör ja för fel?