• Anonym (Lukt)

Hjälp! Får inte bort urinluken!

Jag har skurat med klorin. Med rengöringsmedel.

Och det går inte bort!!! Hur får jag hjälp?

Råd?

Det är så stark lukt att det sticker i näsan. Det är nyrenoverat i badrummet, orsak?
     Hade urinvägsinfektion, råkade kissa när jag skulle duscha. Tänkte inte på det då. Men nu blir det bara värre och värre. Jag vågar inte prata med hyresvärden, kanske jag måste betala stora summor? Och jag är arbetslös.

Snälla ni som har fått bukt med detta HJÄLP!!!!

• Svar på tråden Hjälp! Får inte bort urinluken!
  • Frontline

Citron är bra mot mycket..

Men vad har detta med ekonomi att göra?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (...)
    Anonym (Lukt) skrev 2015-11-20 19:00:04 följande:

Jag har skurat med klorin. Med rengöringsmedel.

Och det går inte bort!!! Hur får jag hjälp?

Råd?

Det är så stark lukt att det sticker i näsan. Det är nyrenoverat i badrummet, orsak?

Hade urinvägsinfektion, råkade kissa när jag skulle duscha. Tänkte inte på det då. Men nu blir det bara värre och värre. Jag vågar inte prata med hyresvärden, kanske jag måste betala stora summor? Och jag är arbetslös.

Snälla ni som har fått bukt med detta HJÄLP!!!!

Du har alltså kissat på ett badrumsgolv som på något sätt tagit åt sig lukt? Är du helt säker på att lukten beror på det? Jag tycker det låter otroligt, snarare skulle jag tro att något gjorts fel vid renoveringen så att vatten eller urin trängt in någonstans och nu lukta.
  • GHopper

Ättika är bra för att få bort lukt.

Men ett badrumsgolv ska tåla lite kiss utan att börja lukta. Därför tror jag också att det är något annat som luktar. Möjligen att du känner lukt för att du vet om det. Kan du fråga en vän om hen känner obehaglig lukt i badrummet? Du behöver ju inte berätta vad som hänt, säg att du är orolig att det blivit fuktskador. Om andra känner lukten säger du samma sak till hyresvärden. Du behöver inte säga ett ord om att du kissat på dig.

• Anonym (OK att kissa i duschen)

Självklart ska det inte vara något problem med att kissa i duschen, fast jag vet att vissa inte gillar det. Rören från toalett och dusch går ihop till ett gemensamt rör, så hur skulle det kunna vara ett problem?
    Har du duschat ordentligt efter kissandet så att alla rör spolats igenom ordentligt?

• Anonym (Nej)

Nämen nä. Om det luktar beror det inte på att du kissat i duschen en gång. Inte ens om du kissar varje gång du duschar kommer det att lukta urin. (Så länge man städar.)

Om det luktar otäckt i ett nyrenoverat badrum har det begåtts något fel nånstans. Ett badrum måste vara helt tätt mot fukt och vatten. Och det ska kunna gå att städa så det doftar gott igen.

Lukta en extra gång. Städa din golvbrunn. Det vill säga alla delar som går att städa, inte bara ovanpå. Be någon annan lukta i ditt badrum. Gärna en dag då det stått oanvänt med dörren stängd.

Åter igen, detta har inte med en kissomgång i duschen att göra. Lugn.

• Anonym (Lukt)
    Frontline skrev 2015-11-20 19:02:02 följande:

Citron är bra mot mycket..

Men vad har detta med ekonomi att göra?

Jag ska testa med citron. Jag ska göra ALLT!

Om värden anser om att det är jag som har gjort något, då är jag ju skyldig till kanske renovera om / sanera som kan kosta mycket.
    Dessa pengar finns inte.
  • Anonym (Lukt)
    Anonym (Nej) skrev 2015-11-20 19:55:16 följande:

Nämen nä. Om det luktar beror det inte på att du kissat i duschen en gång. Inte ens om du kissar varje gång du duschar kommer det att lukta urin. (Så länge man städar.)

Om det luktar otäckt i ett nyrenoverat badrum har det begåtts något fel nånstans. Ett badrum måste vara helt tätt mot fukt och vatten. Och det ska kunna gå att städa så det doftar gott igen.

Lukta en extra gång. Städa din golvbrunn. Det vill säga alla delar som går att städa, inte bara ovanpå. Be någon annan lukta i ditt badrum. Gärna en dag då det stått oanvänt med dörren stängd.

Åter igen, detta har inte med en kissomgång i duschen att göra. Lugn.

Jag har haft gäster som har sagt att det luktar i badrummet, lite försiktigt.
    En annan gäst frågade om jag har haft katt.

Nu är det ju inte jättenytt, men det är ca 4 år sedan de renoverade.
  • Anonym (Lukt)
    Anonym (OK att kissa i duschen) skrev 2015-11-20 19:53:57 följande:

Självklart ska det inte vara något problem med att kissa i duschen, fast jag vet att vissa inte gillar det. Rören från toalett och dusch går ihop till ett gemensamt rör, så hur skulle det kunna vara ett problem?
    Har du duschat ordentligt efter kissandet så att alla rör spolats igenom ordentligt?

Ja, jag spolade ordentligt när jag hade kissat och hällde på en massa duschkräm i vid avloppet, men det kanske inte var tillräckligt?
  • glutten

Alltså så länge du inte dagligen kissar typ i taket i badrummet, eller BAKOM toastolen i alla skrymslen och vrår där - och inte torkar bort, det finns det inget du kan göra/har gjort som orsakar lukten. Inte ens själva toastolen stinker ju om den bara städas regelbundet, så hur i hela friden skulle kiss i duschen EN gång kunna orsaka det? Det är uppenbart nåt som gått snett vid renoveringen. Kontakta hyresvärden. Du har inte gjort nåt fel.

• Anonym (Lukt)

Nu har jag beställt något som heter Sanera enzym och jag ska testa med det.

Och jag ska även testa med vinäger, (har dock provat det förut utan resultat, men ska pröva det igen med bakpulver)
    Och väteperoxid, vad det nu är det vet jag inte men läste det nu på en hemsida och detta måste ju bara funka.

Annars måste jag till värden och det vill jag inte för då kan jag bli ersättningsskyldig. Väldigt dyrt när det gäller badrum.

Någon annan som varit med om samma sak???

Svar på tråden Hjälp! Får inte bort urinluken!