• Emelieb97

    Ta bort hårfärg

    Hej allihopa! 
    Jag har lila, rött och lite brun hårfärg som jag vill få bort. Jag skulle färga lila med 


    Schwarzkopf  men färgen hade blekts så det var brun lila när jag färgade det. Hur kan jag på snabbaste sätt få ur hårfärgen? Kan jag bleka det eller kommer det bli oranget då? Jag färgade alltså rött i Augusti och det har fortfarande inte gått bort. Snälla hjälp mig! 
  • Svar på tråden Ta bort hårfärg
  • maaammaaa

    Vad vill du ha för färg? Blond? Brunt blir alltid brunt. Du kan försöka bleka en slinga bak i nacken och blir den helt fel kan du klippa bort den. Blekning som är ganska askblond kan minska rödtoner fast snyggt blir det knappast så någon ljus gyllenbrun färg ovanpå kan vara bra. Därefter sköter du om håret riktigt bra och sen slingar du det i blondt eller färgar hela blondt. Så har jag gjort när jag gått från violett till ljusbrunt till blont. Det blonda gjorde jag hos frisören.

  • ericssonsarah

    Du har troligtvis massor av röda pigment i håret och ja - det kommer bli orange om du försöker bleka det hemma. GÅ TILL FRISÖR. Det finns ingen annan bra lösning, rött hår kan vara extremt knepigt att färga/bleka bort.

Svar på tråden Ta bort hårfärg