• Daniel12

Är butikernas färdigmarinerade kött för starkt kryddat?

Ingen mer än jag som reagerat på att butikernas färdigmarinerade kött (kyckling, kamben, revben, karreer, kotletter m.m.) är lite väl starkt kryddat/marinerat?

Någon sa att butikerna gör så för att sälja ut gammalt kött som inte skulle smaka lika bra om man inte kryddade/saltade starkt. I hur hög grad stämmer detta?

Själv är jag av åsikten att kött ska smaka lite kött med, och inte bara salt/kryddor. Vad är eran åsikt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är butikernas färdigmarinerade kött för starkt kryddat?
  • Daniel12

Själv tycker jag förstås att marineringen/kryddningen är för stark, varför jag ställde frågan till er...

• jenny99

Förut älskade jag deras kryddor med detta året var det så äckligt,smaka bara salt och grillkrydda.Vidrigt.Försökte flera gånger men nej tack.

• flislis

Inte för stark, men den där tradiga grillkryddan de slänger på smakar ju inte gott! De har väldigt mkt krydda så man känner "pulversmaken" tycker jag. Och marinad m honung i gillar jag inte heller (tex revben), det blir alldeles för sött!. Kanske är jag som är kräsen... ;)

• idis78

Eftersom jag kryddar mitt eget kött så har jag ingen koll. Det ser dock äckligt ut med färdigkryddat.

• Mascaraklumpar

Smakmässigt tycker jag nog snarare att de ofta är för lite kryddade. Hälsomässigt innehåller de säkert 10x dagsbehovet av salt, däremot.

• kallebakom
    Daniel12 skrev 2015-11-21 15:02:00 följande:

Ingen mer än jag som reagerat på att butikernas färdigmarinerade kött (kyckling, kamben, revben, karreer, kotletter m.m.) är lite väl starkt kryddat/marinerat?

Någon sa att butikerna gör så för att sälja ut gammalt kött som inte skulle smaka lika bra om man inte kryddade/saltade starkt. I hur hög grad stämmer detta?

Själv är jag av åsikten att kött ska smaka lite kött med, och inte bara salt/kryddor. Vad är eran åsikt?

har du ätit stinas örtkyckling  ? fa-n den är goood !
  • MsFry

Det är inte för starkt men däremot alldeles för salt. Kryddblandningen i sig är väldigt utslätad och oftast äcklig tycker jag.

Köper aldrig färdigmarinerat och får lätt panik när jag är bjuden någonstans och de bjuder på just färdigmarinerat, det går ju knappt att äta.

Svar på tråden Är butikernas färdigmarinerade kött för starkt kryddat?