• Lotchi

När sover era 5-åringar?

När går era 5-åringar och lägger sig? Tycker vår blir tidigare och tidigare, vid 19-19,30-tiden! Vaknar vid 5.30-6. Sover bra, så borde ju bara glad, men blir orolig att det är nåt annat som gör att han vill sova så mycket!

• Svar på tråden När sover era 5-åringar?
  • Anonym (..)

Tycker inte det känns så ovanligt mycket? Min lägger sig vid 19, somnar mellan 19-20. Sover till 06.30-07.

• Frontline

brukar bli runt 19 på vardagar sen sover till allt från 6-8 beroende på hur vi jobbar.
    Helger kan det bli runt 21 men vaknar lik förbannat samma tid på morgonen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • AnneliR

På vardagar lägger han sig vid 20:00, helger 20:30. Sover hela natten och vaknar runt sju på morgonen.

• Pojkmamma86

Vår 5-åring har alltid behövt mycket sömn och lägger sig 19 och vaknar vid 7 på vardagarna. Vår 3-åring lägger sig samma tid men vaknar vid 5-6 tiden på morgonen. Alla behöver olika mycket sömn. Tycker det låter helt normalt!

• cosinus

Min lägger sig 20, somnar nog runt 20:30 och vaknar aldrig frivilligt före 8 (väcks dock på vardagar kring 7:15)

På helgerna sover hon ofta till 9

• Ego Lovers

Min lägger sig vid 20:00 och somnar innan 20:30 och vaknar runt 7:30-8:30

• Anonym (19)

När min son var 5 år så la han sig vid 19.00. Då läste vi bok och han sov vid 19.30
    Vaknade mellan 6-7.

• amalie79

19 gick barnen och la sig tills de var 7 och 9, så nej, tycker inte det är särskilt tidigt .

Nu är de 9 och 11 och släcker 20:30 på vardagar. Men det är enorm skillnad på den som är nio nu och den som var det då. Trots att det är två år emellan så kräver han mycket mindre sömn.

Svar på tråden När sover era 5-åringar?