Anonym (Y) skrev 2015-11-22 10:23:56 följande:
Ja ..något liknande... Han förlorar sig också in i dataspel ibland och säger att han måste ha det för att"rensa skallen".
Sen ska han hjälpa alla hela tiden, känns som att så fort någon behöver honom så måste han hjälpa..Som att det är nåt jävla mission i hans liv.
Men ingen har funnits för honom i all skit, förutom jag.
Ja,det kan ju vara så att han helt enkelt vill hjälpa till för att det helt enkelt känns bra. Det får honom att må bra att göra något gott för en annan människa. Inget fel i det så länge han även tar hand om sig själv. Vilket han inte gör. För nu blir andra drabbade av hans handlande. Då är något tokigt. Han skulle gå och testa sig hos en psykolog. Göra en utredning för att eventuellt utesluta ett funktionshinder. Jag har en nära vän som själv tig tag i sin utredning då hen i hela sitt liv har känt sig missförstådd och hamnat i trubbel. Hen hade ADHD och fick medicin. Denna person har även en sambo med samma diagnos,inte helt konfliktlöst men de har trots allt klarat av sina kriser och hanterar saker på ett bättre sätt än tidigare. Hen ( min vän) är den mest kärleksfulla och drivna person jag känner och den bästa arbetskamrat jag någonsin har haft. Med rätt hjälp och insikt i att ens handlingar skadar andra så kan man göra stora förändringar som gynnar en själv och sin omgivning.