• Sobedeni

Negativt test, BIM+11, gravid ändå??

Hej allihopa!

Jag är så förvirrad... Jag har en menscykel som har legat mellan 25-33 dagar sedan januari då jag tog ut min hormonspiral, innan dess va den regelbunden på 29 dagar. Jag och mannen planerar inte barn utan har tanken det blir när det blir :)

Eftersom jag nu har såpass oregelbunden mens så är det omöjligt att räkna ut BIM men jag brukar räkna dag 29-30.

Nu till mitt problem!!!

Jag är nu på dag 41!! Ingen mensvärk eller något som tyder på att mensen är påväg! (Kanske ska tillägga att jag brukar ha mensvärk från strax efter ÄL till BIM) men nu inget!?

Testade negativt på dag 37, om man räknar att mensen skulle komma på dag 30.

Har inga speciella symtom, dock har jag blivit väldigt trött och fått lätt att somna, vilket är ovanligt för mig! (Äter vanligtvis 2 olika sorter sömntabletter och sover ca 2-4h per natt)

Och så har jag fått mycket flytningar, vilket också är ovanligt för mig, då jag inte ens har märkt av några ÄL-flytningar förut.

Så vad säger ni?

Kan det vara så att det var för tidigt att testa pågrund av min oregelbundna cykel?

Någon annan som har fått minus men sen ett plus?

Eller har min mens bara försvunnit!?

Hoppas på många svar!!

• Svar på tråden Negativt test, BIM+11, gravid ändå??
  • Cyanea

Det är inte så ovanligt att det blir så, tyvärr. Kroppen är inte riktigt så regelbunden som de flesta av oss önskar, så även om den alltid varit som en klocka förr kan den plötsligt göra så här. Det brukar bero på att man inte ägglossat, eller att ägglossningen skett senare än vanligt. De flesta kvinnor ägglossar bara ca 10ggr per år, vilket alltså innebär att man någon cykel inte har ÄL. Oftast kommer mensen när den brukar, kanske lite mer sparsam, men i övrigt normal, ibland hoppar den över en cykel eller blir sen. 

Det är svårt att säga säkert om du inte vet när du ägglossade precis. Symptom är luriga saker och kan bero på fantastiskt mycket fler saker än graviditet, så dem kan man inte riktgt räkna med. Dock kan du ha ägglossat väldigt sent och därför plussa om du låter det gå några dar. 

Så: vänta i några dar, dyker inte mensen upp - testa igen. Lycka till! 

• Cliin

Hej och ÄNTLIGEN någon i samma sits som mig.

Jag har sedan uttag av hormonspiral i mars haft ca 30-35 dagar mellan mensen.
    Jag brukar få känningar av mensvärk och denna månaden ingen ting!

Jag är på Bim +18
    Negativt test på Bim +4 och Bim +11
    På Bim + 14 tog jag ÄL test som var svagt sen tre dagar efter det har ÄL testen varit positiva.

Känner mig helt förvirrad.

• Sobedeni

Kan det inte kanske vara så att du har "hoppat över" en mens och nu har ÄL igen?

Det känns så jobbigt det här haha! Även om vi inte försöker aktivt så har man ändå tanken varje månad att nu kanske det har tagit sig!

Inte roligt när kroppen lurar en på detta viset :(

• My102

Samma här!! Är på dag 41 och har oregelbunden mens men det här är ändå det längsta laget!! Jag tog också grav test på dag 37 å fick negativt..

Undra vad det är som händer i våra kroppar!

• Sobedeni

Exakt samma ju! Haha!

Har hoppet kvar att jag får ett plus! Hade tänkt testa igen på onsdag :)

• Cyanea

Jag hänvisar till mitt inlägg högst upp. Det är som sagt inget ovanligt att det blir så här, utan så har de flesta av oss någon gång. Det hände mig aldrig förrän vi började försöka skaffa barn, eller rättare sagt: jag la aldrig märke till det förrän vi började. Frustrerande som f*n, absolut, men den mänskliga kroppen är ingen maskin. Men det är ingen fara, det kommer igång igen även om det är jobbigt att inte veta när. 

• Sobedeni

Ja det klart, jag har också hört talas om det. Men hur vanligt det än är så har man såklart hoppet kvar om ett plus :)

• Cyanea

Absolut, och det hoppet ska man inte släppa. Samtidigt vet jag hur jobbigt det är att gå på beredskap dygnet runt när man väntar på plusset, som kanske inte kommer. Det blir ganska dränerande. 

• My102

Absolut! Det finns mängder av förklaringar varför mensen envisas med att inte dyka upp, men hoppet lever kvar!

Jag har antecknat i en app hur min menscykel ser ut i två års tid mest för att undvika graviditet :P ironiskt egentligen, men har aldrig gått över så här långt!

Jag hoppas kunna få hem gravtest i brevlådan imorgon!! Men jag kan nog inte hålla mig utan testa på en gång, stilla mitt sinne :)

• Sobedeni

Ja vi får se hur det går! :)

My102 du får skriva i tråden när du har testat så vi ser hur det går :)

Svar på tråden Negativt test, BIM+11, gravid ändå??