• Anonym (orolig)

Blöder ur ändtarmen

Hej!

Tänkte bara höra om någon vet vad detta kan vara. I nästan 2 månaders tid har jag blödigt när jag har bajsat. Framförallt när jag har varit hård i magen vilket jag oftast är. Det är klarrött blod på pappret och ganska mycket. Det svider till lite också. Vad kan det vara? Jag ska gå till läkaren med det, men jag bara väntar och väntar för det är lite jobbigt att visa upp det.

Sökte på nätet och är nu rädd för tjocktarmscancer. Om nån känner igen detta, kan ni inte skriva nått då, jag är så himla orolig. Men som sagt, jag ska söka läkare...

• Svar på tråden Blöder ur ändtarmen
  • Trossens mamma

om det är klarrött blod låter det som sprickor. speciellt om du är förstoppad...
    kanske du har hemorojder? det kan man oxå få om man är mkt hård i magen ...eller är gravid eller....så....

tror inte du har cancer

*Stolt mamma och Ålänning*
  • Snubbelfot

Troligen en spricka i ändtarmen, just eftersom du är hård i magen, alt hemorrojder, ofarligt men inte så skönt. Salva ancosal(tror jag det heter) tex finns att köpa på apoteket

• Anonym

Vill också veta, har samma problem.

• delfinen76
    Hemorojder är det, oskönt. Köpa salva på apoteket Xyloproct (den bästa) sedan finns det andra oxå som snubbelfot sa Alcosanal funka inte bra tyckte jag.
  • tuggumi

Skaffa nått som gör att du inte är så hård i magen oxå.
    Ex lactulos.
    Jag tror inte heller att det är cancer.Kramar!!

• Johannawi

Om man blöder från ändtarmen ska man alltid uppsöka läkare!!
    Det KAN vara en tarmsjukdom.
    Fick själv diagnosen Ulcerös Colit (kronisk inflammation i tjocktarmen) efter att ha blödit när jag bajsat...

DU MÅSTE KOLLA UPP!!!

Förhoppningsvis är det bara hemorojder....

Kram J

• Anonym (orolig)

Trådstartaren här.

Tack för era svar. Du som skrev sist, vilka symtom hade du? Skulle uppskatta jättemycket om du svarade för jag är så himla orolig, mest för att det ska vara cancer.

Det här låte äckligt, men jag har inte blod i avföringen utan det kommer liksom på sidan av.. Efteråt..

• Wonka

det är nog bra att du lägger om kosten lite också för att få bort den "hårda magen". fil är bra mot magen, katrinplommon (har jag för mig), men om du går till en läkare kan dom också råda dig till vad du bör äta för att få bort det. om du nu ändå ska dit för att kolla upp det där med blodet.

annars kan du kanske ringa och fråga en dietist på telefon vad som är bra mot hård mage. eller eventuellt annan person.

hoppas det blir bättre!

• coccojohanna

Jag blödde i magen i början av min grav i en månad och uppsökte läkare, jag fick fiberform på apoteket, det e receptfritt. Sen desws har min mage varit himmel!

• Anonym (orolig)

Trådstartaren här!
    Skulle bara säga att jag var hos doktorn idag och det visade sig att jag hade en stor hemorojd. Blä!!! Men det känns jätteskönt nu att jag vet att det inte är nått allvarligt. Tack ni som svarat och lugnat mig!

• AnnaOliver031016

trådsstartarn

Vad gjorde dom åt den? vad fick du för råd?

• Anonym (rädd)

Jag har samma problem nu det startade idag, men det är inte bara när jag bajsar :( Det droppar blod från analen konstant jag är livrädd vad han det vara snälla svara ? det har hänt att jag blödigt förut när jag gått på toa men sen slutar det, nu droppar det blod hela tiden så fått sätta papper i underkläderna :(

Svar på tråden Blöder ur ändtarmen