• Thyla

9-13% nyanlända syrier är högutbildade, inte 37-38% som aftonbladet/svt påstår...

...och först efter 7 år har ca 50% jobb, efter 15 år är sex av 10 i arbete...

Jaha. Så svenska medier ljuger och omdefinerar akademiker. Och det ska kallas objektiv journalismen. Varför gör dem det? Tror dem att regeringen får fler röster nu?, Tror dem på fullaste allvar att främlingsfientligheten minskar om folk inte vet nåt/inte förstår? Och så fick jag veta att utlandsfödda hushåll betalar 40% mindre i skatt 2013 enligt SCB. Källa: www.tino.us/
    Samt att Sverige är på andra plats gällande världens värsta våldtäktsländer där våldtäkter ökat med 1472% sedan 1975. Finns rapport från 1996 där invandrade från Nordafrika( Algeriet, Marocko, och Libyen, Tunisen) är 23 gånger mer förekommande i våldtäktsbrott jämnfört med svenskar). Dock 1996.  källa: sv.gatestoneinstitute.org/5520/sverige-valdtakt)

...vad nu en svensk är, (troligitvis om du äter köttbullar och/eller kaviar).

Långt ifrån konstigt att främlingsfientligeten ökar i takt med de paralell samhällen som dyker upp här och var och långt ifrån den mångkultur som sägs finnas.
    Det känns ju trevligt att Sverige välfärdstaten (nu f.d) välfärdsstaten har en regering som försätter landet i ännu snabbare färd mot fattigdom. En flykting kostar 70 000/per år. Samtidigt som de kommer i huvudsak unga män till Sverige. Vart är kvinnorna och barnen?

Alla de röster som regeringen och alliansen så desperat försökte undvika med sin dock perfekta namn; (DÖ) överrenskommelse kommer tyvärr gå vidare till missnöjespartier. Uppenbarligen sitter de ett gäng galenpannor till människorättaktivister i ledningen som ser till att hjälpa alla fattiga även om det sker på bekostnad av dem själva. Fakta: Det går inte att hjälpa alla om man dukar under själv. 1 person kan inte försörja 100 personer. Några miljoner svenskar kan inte ta hand om flera biljoner fattiga. (Det ska inte heller luta åt bidragssamhällen på bekostnad av självständigheten). Invandringen måste minskas en hel del och större kontroll samt med början att ta hand om inrikes och utrikesfödda vi redan har. Mer jobb och bostäder. Inte ännu högre skatter och lägre intäkter för samtiga.

Jag är inte sd, inte heller vänster, höger, miljö, eller tillhörande något parti. Mitt förtroende för politiker är så lågt att jag numera lär mig skjuta och letar försvarskurser. För fortsätter det på samma sätt i denna riktining, kommer vara ett förbannat stort missnöjda människor inom snar framtid bland både inrikes och utlandsfödda och det gynnar absolut ingen.

//Kvinna

• Svar på tråden 9-13% nyanlända syrier är högutbildade, inte 37-38% som aftonbladet/svt påstår...
  • Ben66

Vissa PK tidningar skriver felaktiga uppgifter i artiklar för att de är tillsagda att göra så av mediemoguler, dvs ägarna.
    Pengar, pengar och mera pengar är boven i detta spel. Men jag och många fler ser det som sker bakom ridån.

Funderar själv på att börja med pistolskytte.

• Anonym (Wtf)
    Ben66 skrev 2015-11-23 14:03:43 följande:

I syfte att..?
  • Thyla

Vissa PK tidningar skriver felaktiga uppgifter i artiklar för att de är tillsagda att göra så av mediemoguler, dvs ägarna.
    Pengar, pengar och mera pengar är boven i detta spel. Men jag och många fler ser det som sker bakom ridån.

Och ägarna drivs av regeringen...
    Ja absolut det är spel för gallerian vilket isig är en nervärdering och dumförklaring av det svenska folket.
    Vad som oroar mig som kvinna är att det just nu kommer i majoritet unga män. Inte kvinnor och barn som man skulle anta ha mest behov i att fly.
    Med tanke på frigörelse som europeriska kvinnor kämpat för blir det nu Kulturkrock så de visslar om det eller att folk håller sig till "sina grupper". Värt och nämna är att det finns redan "hur man ska knyta en slöja" i aftonbladet vilket är helt fel enligt mig. Att media uppmuntrar till en normalisering av symbol för kvinnoförtryck. Inte okey. Det skulle dock inte förvåna mig om det nu sker en rejäl ökning av dejtkontakter på nätet framförallt från då de som kommer...
    Skulle inte vilja gå på krogen till jul...

känns tråkigt att de människor "regeringen" som har till uppgift att styra landet lägger det i kaos och samtidigt vilket är ännu värre; fiflar och ljuger för befolkningen att allt är okey. Och så de läser de pippi långstrump för kulturutskottet...

hjälp... man kan ju hoppas på att det föds hjältar i svåra tider. Verkar inte lönt dock.
  • Anonym (...)
    Värt och nämna är att det finns redan "hur man ska knyta en slöja" i aftonbladet vilket är helt fel enligt mig. 

Källa på det, tack.
  • Anonym (woopie)

Jag skräms mer av flaxande och gapande virrpannor som ts än av en och annan lågutbildad människa från Syrien.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (woopie) skrev 2015-11-23 16:17:46 följande:

Jag skräms mer av flaxande och gapande virrpannor som ts än av en och annan lågutbildad människa från Syrien.

Couldn't agree more!
  • Anonym (...)
    Anonym (woopie) skrev 2015-11-23 16:17:46 följande:

• Anonym (för sent)

Sent påtänkt, tar minimum ett halvår aktivt skyte för att ens ansöka om licens på första vapen vilket i sig tar 4-6 månader, börjar du skjuta imorgon har du inte ett vapen i handen förän tidigast till nästa jul.

Det enda man kan säga om det hela är jag hoppas att dom lögnaktiga asen som har förstört landet hålls ansvariga för detta.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (för sent) skrev 2015-11-23 16:45:58 följande:

Sent påtänkt, tar minimum ett halvår aktivt skyte för att ens ansöka om licens på första vapen vilket i sig tar 4-6 månader, börjar du skjuta imorgon har du inte ett vapen i handen förän tidigast till nästa jul.

Det enda man kan säga om det hela är jag hoppas att dom lögnaktiga asen som har förstört landet hålls ansvariga för detta.

Frågar dig också, vad skulle syftet med vapnet vara?
  • Anonym (för sent)
    Anonym (Wtf) skrev 2015-11-23 16:47:54 följande:
    Frågar dig också, vad skulle syftet med vapnet vara?

Baka tårta givetvis.

Så långt som landet har förfallit med extrem våld på gatan som nämns i ts tycker jag att sunt förnuft är på plats här, bättre att ha ett vapen och inte behöva den än att behöva ett och inte äga

Svar på tråden 9-13% nyanlända syrier är högutbildade, inte 37-38% som aftonbladet/svt påstår...