• Anonym (5sos)

Bisexuell?

Hejsan..

Ja, nu är det så att jag känner mig helt och håller förvirrad.

Jag känner mig attraherad av tjejer (mitt egna kön) och kan tänka mig att ha en sexuell och romantisk relation med en tjej. Jag känner dock typ samma sak för killar..

Jag har dock alltid kännt att jag har tyckt att tjejer har varit mer attraherade än killar.. Jag menar, det är väldigt få gånger jag ser en kille jag blir attraherad av, medan jag ser väldigt många tjejer som jag känner attraktion till.. Kan det vara för att jag är mer åt gay hållet? Känner även nu att jag inte har någon lust alls att vara tillsammans med en kille, men en tjej skulle jag absolut kunna tänka mig att vara tillsammans med.. ( har dock aldrig varit tillsammans med någon, oavsett kille eller tjej.. Är även oskuld, så har aldrig provat på med någon utav könen förut heller)

Jag är helt enkelt riktigt förvirrad.

Är jag bisexuell, kanske till och med gay?

• Svar på tråden Bisexuell?
  • jollly

Det finns så många olika läggningar förutom bi och gay. Du kan t.ex vara homoromantisk och bisexuell/pansexuell (det vill säga du är bara romantiskt intresserad av tjejer, men sexuellt intresserad av alla kön), eller biromantisk/panromantisk och homosexuell. Eller någon helt annan kombination. Skulle uppmuntra dig att googla och läsa på och se om du hittar någon läggning som du känner passar just dig :) 

Svar på tråden Bisexuell?