• Petraerika

Behöver hjälp av er andra med bonusar!

Hej alla föräldrar, styvföräldrar o allt vad vi kallas!

Lever med min sambo och vi båda är 35 år. Jag har 3 barn sedan ett tidigare lååångt förhållande och barnen där är mellan 6 och 15 år. 2 fina tjejer o 1 go pojk. Kan tillägga att pappan till dom endast vill ha med våran son att göra! Tjejerna har han knappt träffat el brytt sig om på över 2 år.

Min sambo har 4 barn sen förut med 3 olika kvinnor! Ja det är pinsamt att berätta men så är det. Och vi har tsm tvillingar på 18 månader, 2 helt underbara pojkar! Problemet nu och det har vart ett tag är hans barn sen förut o då speciellt dom 3 yngsta, jag känner att jag inte klarar att ha dom hos oss, jag blir allt mer grinig o känner att Nee fyy fan jag vill inte och jag orkar inte. Hela mitt liv har blivit till att anpassa, planera och att ställa upp. Min sambo tycker att jag ska ha hans barn fast han jobbar mm.

Tror att jag skämde bort honom lite i början o tog fruktansvärt mycket ansvar över hans barn, men sen tvillingarna kom har jag inte samma ork el lust att göra det mer! Att ha tvillingar och 2 barn till boende på heltid är ett tufft men super roligt livs uppdrag och jag älskar det men orken finns inte på samma sätt efter tvilling graviditet och jätte många vakna nätter!

Känner att jag vill lägga tiden på mina barn o mig själv, min son som bor hos sin far träffar jag varannan helg och det är super viktigt för mig.

Sambon jobbar mycket och träffar vissa,av sina barn 1 helg i månaden, en annan 1 vecka i månaden o på liv mer trots att han själv jobbar men då är ju jag hemma och då ska jag ta hans barn är hans inställning. Jag känner att jag vill inte mer, jag orkar inte och känner hur en depression närmar sig. Vi är mycket osams o jag är mycket ledsen o väldigt trött. Jag förstår att han vill ha umgänge med sina barn men tycker att han ska ta ett större ansvar. Jag har inte vart med och fixat dessa barn till världen!

O så ursäkta språket dom här förbannade exen man måste ha att göra med! Tycker att min sambo mesar med dom o vill inte bråka men mig går det bra att bråka på o göra ner o vara allmänt dum mot när jag säger nej jag vill inte denna helgen o dessutom jobbar du mm. Som nu över jul o nyår, då sitter exen o han o bestämmer datum mm som barnen ska vara här och jag skakar på huvudet o säger nej dom får hämta på nyårsdagen för du jobbar sen, men nej han går på exen för dom kan ju faktiskt vara bakfulla då.

Jaha?! Är det mitt problem?! När jag försöker prata med honom om detta o berätta att jag är helt slut o att jag vill ha det lugnare blir det ja men du valde mig o då ingår detta! Jag har inte begärt att han inte ska ha umgänge men att det kan dras ner lite o mer då när han inte jobbar vilket är nästan jämt.

Det har gått så långt att jag har ständig ångest o inte känner lika mycket för hans barn längre. Tycker mest att dom är jobbiga o dryga o att jag inte vill ha dom i mitt hem! Dom förstör mycket o river i rummet, sängar, sängkläder allt! Jag är väldigt pedant o vill ha det fint o min sambo delar inte min mening alls el förstår att jag blir ledsen o arg när det ständigt ska härjar här mm.

Vad ska man ta som bonus mamma? Hur mycket ansvar ska man ta? Kan man begära att umgänget minskar med någon dag el två för att jag ska må bättre och ha mer tid och ork för mina barn.

El ska jag bara ge upp detta och lämna honom och gå vidare med mitt liv o mina barn? Älskar honom mycket men känner att själva jag, den jag är är, är på väg bort och jag blir allt mer ledsen o arg!

Kram en ledsen o mycket trött mamma....

• Svar på tråden Behöver hjälp av er andra med bonusar!
  • Petraerika

Tack Sara för ett super bra svar!

Som någon skrev jag skulle aldrig falla för en sådan man, tyvärr rår man ju inte riktigt över sina känslor! Han har många bra sidor med men just det där med alla barn åt höger o vänster det är det som blivit ett stort problem. Inget illa mot barnen för dom kan inte rå för hur det är.

Det är jag som känner att det blivit övermäktigt och jag har tappat gnistan och det påverkar mina kids och det vill jag inte! Får ofta höra att ja du visste vad du gav dig in på och absolut till viss del men jag hade ju inte tidigare levt så här. Jag vill ju ha honom och vi har 2 jätte fina barn tsm men jag kanske inte är gjord för att ha en super stor familj där allt ska anpassas.

Och man kan visst vara pedant. Barn ska inte riva i allt, ha sönder lampor, dvd spelare, tavlor, gardiner mm. Sånt har mina egna inte pysslat med. Barnen jag pratar om är mellan 4-9 år. Såklart att man kan bygga kojor men nån måtta får det vara på förstörande av saker och inredning!

Känns som om att min sambo inte förstår men gud nåde om någon rör hans grejer mm. Det han är rädd om!

Jag ska ta ett ordentligt snack med honom så får vi se! Att må o känna så här fungerar inte!

Tack igen!

• Petraerika

Egoistisk?! Oj ja det får du tycka! Detta handlar om hans umgängesbarnen och det ansvaret som blivit lagt på mig! Jag älskar barn och mina egna avgudar jag och nej det gör jag inte med hans barn på det sättet. Jag måste ju få välja att leva mitt liv som jag vill o jag ville ha fler barn men för det ska inte hans tidigare barn läggas över på mig och min tid för mina barn. Klart att jag hjälper till men har man skaffat sig barn så ska ju ansvaret vara ens eget.

Jätte bra att du tycker så om.din bonus men jag vet att jag inte är ensam! Och jag är fortfarande fl ledig och trivs bra med det. Att han jobbar mycket beror inte på en sk livsstil även om vi båda gillar att ha det bra! Jag älskar att vara hemma med mina små o plånboken gapar inte tom den heller!

• Petraerika

Jo och jag gör allt! Tiden finns inte till för något annat än mitt hem o barnen som bor här. Jag blir hemma ett tag till och han vill jobba, träffa vänner, gå på spelningar mm mm o även träffa sina andra barn. Umgänges barnen bor inte här utan är här helger, en vecka i månaden, lov osv. Jag känner att själva vi är borttappade, min äldsta dotter mår dåligt och tycker att jag gör allt o är hans barn här tar jag dom. Vill ha nån tid till bara oss här hemma, utan krav o måsten utanför. Där är problemet! Och som jag skrev tidigare så kanske jag inte är gjord för en stor familj där allt måste anpassas mm.

Jag står o trampar och mår dåligt i själva situationen! Ni får absolut tycka men det ni skriver stämmer inte in jätte bra o skulle inte lösa det som jag tycker är jobbigt! En Sara skrev något bra och det ska jag ta upp med sambon. Vi är många i den r konsultationen o alla måste få må bra!

• Petraerika

Det är härligt att få läsa allas texter. Tack för att ni delar med er av era åsikter

O ja jag har dagar kvar o kan vara hemma om jag vill.

Och jag förstår era reaktioner när jag skriver att jag inte visste vad jag gav mig in på o varför det blidde mer barn osv. Tvillingarna liksom bara ramlade in så att säga och vi valde att behålla o inget jag ångrar en dag! O jag tänkte inte att nu blir jag av med hans ungar o det vill jag inte nu heller! Han älskar sina barn sen förut så som jag älskar mina men tycker att han är lite lat! Skrev även i mitt första inlägg att jag skämde bort honom i början men nu dom senaste månaderna är jag på riktigt helt slut!

Jag orkar inte! Ville ha tips på hur man ska lösa det, om d går, om jag vill tankarna snurrar!

Han vill ha det på.sitt sätt o jag på mitt o därimellan blir d konflikter eftersom vi tänker o tycker så olika om precis allt!

Usch vilsen 35 åring typ'!

• Petraerika

Haha nej inga problem med något sånt. O jag vet inte om jag reagerar på något speciellt vis! Vi har ansökt om.dagis men väntetiden är för närvarande 4 månader. Och vi har kommit överens om att jag ska vara hemma och jag vill vara hemma med mina små!

Det var inte det det här handlade om heller när jag startade tråden. Utan mer om tips på hur man kan göra o få höra andras erfarenheter som lever i en familj som jag lever i.

• Petraerika

Haha nej inga problem med något sånt. O jag vet inte om jag reagerar på något speciellt vis! Vi har ansökt om.dagis men väntetiden är för närvarande 4 månader. Och vi har kommit överens om att jag ska vara hemma och jag vill vara hemma med mina små!

Det var inte det det här handlade om heller när jag startade tråden. Utan mer om tips på hur man kan göra o få höra andras erfarenheter som lever i en familj som jag lever i. Och varför tro att det är något fel för att jag inte jobbar? Jag är fl ledig och älskar att vara det o vill ta vara på tiden när dom är små o inget konstigare än så!

• Petraerika

Jag vet inte varför... Blir ju konflikter om man inte kan, jobbar el blir sjuk.

Vi har iaf pratat om det mycket nu och vi får se om vi kommer fram till något bra! Många är inblandade och det ska vara bra för alla!

D jag vet är att jag är väldigt trött och har tagit ut mig ordentlig! Vilket iofs är naturligt med en stor familj o annat i livet. Allt är ju inte en dans på rosor jämt!

Tack alla för era svar!

• Petraerika
    SupersurasunkSara skrev 2015-11-24 17:48:31 följande:

Jag föreslår att du helt enkelt säger:  Hädanefter så är mina barnfria helger just barnfria. Det innebär att dina barn inte kan komma hit då om inte du är hemma.

Det är inte diskutabelt på något vis. Om du inte respekterar detta så kommer jag se till att jag inte är hemma alls de helgerna. (Förhoppningsvis kan du ordna så du kan bo hos någon kompis eller ta in på hotell, spa, göra en kryssning, vad som helst så han förstår att du menar allvar)

Här hemma har vi, hade vi ska jag säga, så att när mina barn var hos sin pappa så hade vi aldrig hans barn heller. Vi bestämde så att det passade när vi diskuterade umgänge med hans barns mamma.

Om han sen fattar och lär sig respektera dina barnfria helger så kan du ju rucka lite på det om du vill. Fö anser jag att även om du har dina barn hemma så bör hans barn bara komma till er om han är hemma han med. Iaf om du själv känner att du inte vill ha ansvaret för hans barn också.

Det här reagerade jag på! Hur menar du att jag är egoistisk? Det är klart att han får göra det och det är ju det jag vill ha fram! Men då kanske barnen ska vara här då bara när han inte jobbar?!? Detta handlar om umgängesbarn, inte barn som bor här. Har man ett umgänge så ska man väl vara hemma då! Klart att jag ställer upp och hjälper till, har inte gjort annat! Men sen några månader tillbaka har jag tappat gnistan lite, är ständigt trött o mår allmänt tjyvens! Jag vill bara att han ska förstå det och ta mer ansvar själv och faktiskt kunna säga till sina x att nej umgänget denna månad blir lite mindre pga jobbar mm och inte tycka att ja men hon är ju hemma så det tar hon. O visst det kan jag om jag vill o orkar, men nu finns inte orken där och jag börjar känna mig helt slut! Vill bara bli sedd och inte bli tagen som den elaka styvmodern för det är jag inte!
  • Petraerika

Nej nu blev det fel person jag skulle citera! Förlåt Sara det var inte ditt inlägg mitt svar är riktat till! Utan det var nån som började sitt inlägg med där kom egoismen igen...

Svar på tråden Behöver hjälp av er andra med bonusar!