Mår så fruktansvärt dåligt nu
Nu måste jag skriva av mig för jag mår så himla dåligt nu. Hoppas nån orkar läsa.
Det är nämligen så att jag (tack och lov) har en underbar dotter som snart fyller 2 år. Hon var verkligen efterlängtad och det tog två år av aktivt försökande (+ oskyddat sex även innan dess) innan hon äntligen kom. Döm alltså om min förvåning då jag blev gravid efter att bara ha försökt i 9 månader. Var förståss superlycklig men också hundra gånger mer orolig än förra gången...
Två veckor fick jag plötsligt skitont i magen på vänster sida. Det kom i attacker och höll i sig i nån timme varje gång. Besökte läkare som sa att det är gaser i magen. Frågade om hon inte misstänkte nåt värre som t.ex utomkveds och då sa hon att livmodern ser fin ut och att man då inte har ont som jag hade utan då har man ont hela tiden och att smärtan dessutom blir värre hela tiden. Vad kunde jag annat göra än tro henne...Drack proviva och inbillade mig att allt kändes bättre. Smärtorna höll sig borta i några dagar och jag vågade nästan vara lycklig över den kommande bebisen...
Men sen fick jag så ont att jag svimmade på toagolvet. Åkte akut in och på ultraljudet syntes tydligt att det var utomkvedskap. Då jag fick beskedet ville jag bara dö men det visade sig att det skulle bli ännu värre. Under operationen kom det nämligen fram att ena äggledaren var totalförstörd av fostret som hade levat. Blod hade runnit överallt i buken. Den andra äggledaren var i lite bättre skick men läkaren sa att hon inte kan lova att den kommer att repa sig...
Känner en så stor hopplöshet så jag knappt vet vart jag ska ta vägen...Jag vet att jag ska vara glad att jag ens lever för läkaren sa att det kunnat sluta riktigt illa men iallafall...Kanske vi aldrig kan få barn igen...Vad är våra chanser då jag har EN trasig eller halvtrasig äggledare...
Tack för att ni orkat läsa. Jag bara gråter. Vet inte vad jag ska göra...Nån som vet mer om sånt här, som kan ge oss lite hopp.