• Fjonkis

Augustibebis 2016

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Plussade idag och bf är 6/8.

Det är andra barnet, vi har sen innan en pojk på två år:)

Har inte riktigt smält det än, att vi förhoppningsvis får en till liten i augusti.

• Fjonkis
    förstabarnet skrev 2015-11-29 23:07:50 följande:

Nån mer som knappt har symtom? Hade jag inte fått plus igår hade jag inte trott att jag var gravid.

När jag hade äl så låg vi sjuka här hemma så jag fattar knappt hur detta gick till, haha.

Jag trodde alltså inte att jag var gravid men kände ändå att jag var tvungen att testa.

Har än så länge inga symptom alls som mensvärk, illamående, ömma bröst osv.

Nu i efterhand vet jag att jag vart ovanligt kissnödig, har fått springa upp på natten två gånger i veckan och det händer aldrig annars. Sen igår och idag har jag vart så otroligt törstig och sugen på vatten.

Men jag väntar bara på att jag ska börja må illa. Mådde så otroligt dåligt förra graviditeten och kräktes från vecka 6 tills förlossningen. Hoppas verkligen att jag får slippa det nu.
  • Fjonkis

Jag sitter här och funderar på hur vi kan berätta för mina föräldrar på julafton.

Vi tänker att vi köper ett presentkort på olika nöjesparker, så dom kan välja själva.

Tanken är alltså att våran son ska vara hos dom när vi är på förlossningen så kan dom använda det korte och göra nåt kul. Vi brukar aldrig rimma på julklappar men skulle gärna vilja det till denna.

Jag kom på:

Detta är en grej som är nog mest rolig för mig

I sommar behöver jag en vakt, kan hända det behövs både dag och natt

Här är ett kort med saker vi kan göra

Mamma och pappa ska inte med så nu ska ni få höra

Sommarland, Kolmården, gröna Lund

Nu tror ni kanske vi ska skaffa en till hund

Men i mammas mage en liten mini bor

Det må ni tro att lyckan blir stor när mamma och pappa sen kommer hem och jag har blivit storebror!

Någon som är duktigare än mig på detta och kan ge mig något annat tips:)?

• Fjonkis

Inatt när jag kom hem från jobbet så hade jag som väldigt stark mensvärk för första gången nu. Kändes mer verkligt då.

Annars är mina symptom fortfarande att jag är helt omänskligt törstig, speciellt på kvällen.

Tog ett rsfu test i söndags som var jättesvagt och inatt när jag kom hem så provade jag med ett likadant test och det var mycket starkare.

Nu imorses tog jag ett digitalt där det stod gravid 1-2:)

Har tid för hälsosamtalet 16/12:)

• Fjonkis
    Blomsterbitch skrev 2015-12-01 01:57:34 följande:

Jag tänket också berätta för min familj på julafton. Har inte tänk på rim än (tack för tipset) men jag kommer ge min mamma en kalender för 2016 och där skriva in dagen då bebisen är beräknad och på de viset berätta de =)

Också ett jättebra tips ju.

Jag hade funderat först på att också ge en fotokalender och på augustibilden får sonen ha en tröja där det står storebror.

Ska i vilket fall bli så kul att se allas reaktioner på julafton.

Förra året berättade min storebror på julafton att dom skulle ha en. Börjar bli tradition i våran familj, haha.
Svar på tråden Augustibebis 2016